Jump to content

Visa skrivbordet-fundering, går det att få bort knappen?

PCGuiden

Recommended Posts

Jag är också nyfiken på det, inte för att det är i vägen precis men jag använder inte heller den.

Hade vi haft virtuella pengar här hade jag slagit vad 5 sådana att e-son snart kommer med ett registerhack för det. ;)

Hade vi haft virtuella pengar här hade jag slagit vad 5 sådana att e-son snart kommer med ett registerhack för det. ;)

Den här gången förlorar du pengarna... eller åtminstone hälften! :rolleyes:

Ta bort kan jag inte göra med något hack... bara avaktivera! Jag hittade dock ett program som påstås kunna ta bort knappen... men ni får testa själva...! ;)

DisablePreviewDesktop.reg

EnablePreviewDesktop.reg

Ta bort Windows 7 "Visa skrivbordet-knappen"

Edit:

Manneman hann visst före med programmet... det är samma!

Edited by e-son

e-son... Hacket du visar tar bara bort "Förhandsgranska skrivbordet"... inte "visa skrivbordet"-funktionen. Man får alltså ingen förhandsvisning på skrivbordet när man håller musen över knappen. Knappen fungerar ändå.

// Manneman

e-son... Hacket du visar tar bara bort "Förhandsgranska skrivbordet"... inte "visa skrivbordet"-funktionen. Man får alltså ingen förhandsvisning på skrivbordet när man håller musen över knappen. Knappen fungerar ändå.

// Manneman

Jo, jag trodde det var just det som var problemet... att man "råkar" komma åt knappen när man velar omkring med pekaren...! :rolleyes:

Kan man inte låta bli att KLICKA på den, lider man av någon sorts tvångssyndrom och bör i så fall söka hjälp...! ;)

Jo, jag trodde det var just det som var problemet... att man "råkar" komma åt knappen när man velar omkring med pekaren...! :rolleyes:

Kan man inte låta bli att KLICKA på den, lider man av någon sorts tvångssyndrom och bör i så fall söka hjälp...! ;)

:lol: :lol: :lol:

Den här gången förlorar du pengarna... eller åtminstone hälften! :rolleyes:

Ta bort kan jag inte göra med något hack... bara avaktivera!

Avaktivera "förhandsgranskningen" när man hovrar knappen i hörnet kan man göra utan hack i egenskaper för aktivitetesfältet / notification bar / customize. Så jag hade nog åkt på 5 aowetas som valutan skulle hetat. :)

Men det där programmet funkade bra här också, tack båda.