MormorC Posted January 21, 2006 Share Posted January 21, 2006 Jag har precis installerat ServicePack 2. Nu har jag fått poblem med FrontPage. När jag ska titta på sidan i förhandsgranskningen så fungerar inga länkar. Först när jag tittar på sidan i "Förhandsgranska i webbläsaren" fungerar det. Det är lite bakvänt att behöva gå det steget. Det fungerade utmärkt tidigare. Nu funderar jag på att ta bort SP2 igen. Eller finns det något bot för problemet? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plun Posted January 21, 2006 Share Posted January 21, 2006 Hej Ta INTE bort SP2 ! Installera om Frontpage så blir det nog bra/rätt igen. 8) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MormorC Posted January 22, 2006 Author Share Posted January 22, 2006 Tyvärr plun, jag testade med ditt råd att installera om SP2 men felet finns fortfarande kvar. har du något annat råd? Eftersom jag använder FrontPage dagligen vill jag att dert ska fungera perfekt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plun Posted January 22, 2006 Share Posted January 22, 2006 Hej Installera om Frontpage skrev jag Går fort. 8) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted January 22, 2006 Share Posted January 22, 2006 Hej MormorC Det som händer är att Frontpage saknar kompatibilitet med internet explorer. Öppna ett nytt dokument i anteckningar och döp det till "Frontpg.reg". Kopiera allt i kodrutan och klistra in i det tidigare skapade dokumentet. Spara och dubbelklicka på Frontpg.reg, verifiera att du vill lägga till info i registret och starta om datorn. Fungerar det nu? Windows Registry Editor Version 5.00 [HKEY_LOCAL_MACHINESOFTWAREMicrosoftInternet ExplorerApplication Compatibility] "Frontpg.exe"=dword:00000001 edit: ...Aplication Compatibility] ska vara på en rad... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MormorC Posted January 23, 2006 Author Share Posted January 23, 2006 Ursäkta plun, i min iver läste jag inte allt som stod. Men tyvärr hjälpte det inte att installera om FrontPage. Tack till Venoms!!! Den lilla koden gjorde susen. Nu funkar det som jag tidigare var van vid. Jipiiiiiii!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts