DAson Posted June 2, 2010 Share Posted June 2, 2010 Hur länge ska Windows Aero vara avslaget i Win7 x64? Är det något som vet om det och om det finns mer info om det. Det ser inte så snyggt ut utan denna funktion på! //DAson Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats H Posted June 2, 2010 Share Posted June 2, 2010 Hej, jag kör då med Aero påslaget! Bra att veta att det finns en risk, men det gör det ju alltid om man surfar på "fel" ställe. Ingen har anfallit mig! Comodo och NoScript håller otygen borta! Mvh Mats H Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted June 2, 2010 Share Posted June 2, 2010 Håller med ovanstående... med normalt skydd finns det ingen anledning att ha Aero avslaget om du har en prestandamaskin. // Mange Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted June 2, 2010 Share Posted June 2, 2010 Med tanke på att det är väldigt osannolikt att sårbarheten utnyttjas till att köra kod utan på sin höjd kan få datorn att starta om eller krascha så skulle jag säga att det man får genom att ha Aero aktiverat överväger den förhållandevis låga risk som finns att man skulle bli utsatt för en attack. Jag skriver en notis om detta i dagens nyhetsbrev. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DAson Posted June 3, 2010 Author Share Posted June 3, 2010 Kan man ha Windows Aero aktiverat på egen risk eller? Eller ska man låta den va av för säkerhetsskull!?! //DAson Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats H Posted June 3, 2010 Share Posted June 3, 2010 Kan man ha Windows Aero aktiverat på egen risk eller? Eller ska man låta den va av för säkerhetsskull!?! //DAson Jag upplever denna risk som marginell, har aldrig stängt av AERO! Som sagt tidigare, bra att känna till. Men det är ju inte någon "högrisk" direkt. Allt du gör är ju på "egen risk", eller under eget ansvar! Om jag var du, använd AERO och surfa säkert med WOT och NoScript. Mvh Mats H Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DAson Posted June 3, 2010 Author Share Posted June 3, 2010 Tack för svaret Mats H Win7 ser mycket snyggare ut med Aero på, det ser inte så vackert ut med utan Aero som du sa! //DAson Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jens.p Posted June 3, 2010 Share Posted June 3, 2010 Tack för svaret Mats H Win7 ser mycket snyggare ut med Aero på, det ser inte så vackert ut med utan Aero som du sa! //DAson Okej, så du slog på det ändå, är du inte lite övermodig nu? Jag skulle aldrig vågat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted June 3, 2010 Share Posted June 3, 2010 Läs under FAQ i http://www.microsoft.com/technet/security/advisory/2028859.mspx, risken för kodexekvering är inte stor. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
arnada Posted June 3, 2010 Share Posted June 3, 2010 Man kan ju få virus via vad som helst egentligen men oftast i sånna här fall så är det nog du som hittar viruset och inte viruset som hittar dig... Man ska och bör kunna köra alla Microsofts verktyg utan att behöva oroa sig för någon större risk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DAson Posted June 4, 2010 Author Share Posted June 4, 2010 (edited) Nä det är inte på det är avslaget man ska vara försiktig. Ingen uppdatering till denna bugg än så länge inte vad jag sett eller hört! //DAson Edited June 4, 2010 by DAson Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jens.p Posted June 4, 2010 Share Posted June 4, 2010 Nä det är inte på det är avslaget man ska vara försiktig. Ingen uppdatering till denna bugg än så länge inte vad jag sett eller hört! //DAson Ojaa, man skall vara försiktig, det finns massa hot out-there, helst skall du dra nätverksladden. Det har jag gjort, så om du ser detta inlägg, kan det bero på en ren illusion. Trolleri av rang. Jag tycker bara du är fånig, du gör ironi av operativet och sprider massa rykten. När du lämnar lägenheten, så är det ett större hot - ta på dej hjälmen..! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted June 4, 2010 Share Posted June 4, 2010 Alla har olika krav på säkerhet och vilket val man gör är upp till var och en. Microsoft rekommenderar att man stänger av Aero för säkerhets skull. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jens.p Posted June 4, 2010 Share Posted June 4, 2010 Alla har olika krav på säkerhet och vilket val man gör är upp till var och en. Microsoft rekommenderar att man stänger av Aero för säkerhets skull. Okej, men skall man prata i dom termerna så har W7 50-100 hål till, som de inte vet om än, men släpper patchar ideligen, och vill man då vara på den säkra sidan, så kan man aldrig koppla upp sej. Sedan finns det massor av hot på olika sajter, med downloads osv.. Jag ville bara ge lite nyans; svälja mygg och sila kameler. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Silenz Posted June 4, 2010 Share Posted June 4, 2010 Många säkerhetsprogram skyddar ju även mot sårbarheter men hur som helst så har jag på aero och hoppas på att klara mig Vägrar slå av det Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted June 4, 2010 Share Posted June 4, 2010 Jag förstår vad du menar och vidtar själv ingen åtgärd vad gäller Aero-buggen. Däremot har jag respekt för att det finns de som stänger av det för att i "worst case scenario" vara skyddade. Generellt är sårbarheterna i operativystemet i sig långt ifrån det största problemet utan betydligt värre är att användare stänger av UAC, surfar hejdlöst på alla möjliga och omöjliga sajter eller tankar hem program från allsköns källor som innehåller trojaner och annan skit. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jens.p Posted June 4, 2010 Share Posted June 4, 2010 Många säkerhetsprogram skyddar ju även mot sårbarheter men hur som helst så har jag på aero och hoppas på att klara mig Vägrar slå av det Hej på dej igen, jag har en tvetydig bra slogan till dej. "Dont be Silenz" haha.. Annars hörde jag att du lämnat Norton till Kaspersky.. att du kom till insikt till slut. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Silenz Posted June 4, 2010 Share Posted June 4, 2010 Hej på dej igen, jag har en tvetydig bra slogan till dej. "Dont be Silenz" haha.. Annars hörde jag att du lämnat Norton till Kaspersky.. att du kom till insikt till slut. Haha!! You wish!! Håller mig till Norton jag Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted June 5, 2010 Share Posted June 5, 2010 Ojaa, man skall vara försiktig, det finns massa hot out-there, helst skall du dra nätverksladden. Det har jag gjort, så om du ser detta inlägg, kan det bero på en ren illusion. Trolleri av rang. Jag tycker bara du är fånig, du gör ironi av operativet och sprider massa rykten. När du lämnar lägenheten, så är det ett större hot - ta på dej hjälmen..! Lugn och fin nu... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts