Gå till innehåll

[LÖST] Mapparna lever sitt eget liv


Belsebub

Recommended Posts

Det här är buggigt:

Jag ställer in visningsläge för ex. mapparna i "mina dokument" att dom ska vara på miniatyrläge sedan går jag vidare och dubbelklickar på "mina textdokument" (som ligger i "mina dokument") och väljer att filerna där inne ska visas som lista och vidare in i en mapp där jag har fler textfiler att även dom ska visas som lista. Går sedan tillbaka till "mina dokument" där nu visningsläget för "mina dokument" har ändrat sig till "lista"! :x

Varför blir det så här? Ska man inte kunna ha olika visningslägen i olika mappar utan att det ställer om sig självt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag testade att följa din anvisning och fick ett lika resultat som du...

sedan testade jag att öppna katalogen för testfilerna, visa lista, öppnade verktyg-> mappalternativ, trycker på knappen "Använd till alla kataloger på datorn" får upp en bekräftelseruta och väljer NEJ för att återgå till tidigare ruta, stänger mappalternativen och fortsätter in i undermappen -> visa lista, stänger med krysset i högerhörnet och öppnar Mina Dokument igen och där visas "miniatyrer", går in i testmappen, där visas lista och lika så i undermappen. Backar och allt är som det ska...

Startar om och allt är fortfarande som det ska, jag kan göra nya mappar och öppna mappen, visa lista och allt funkar när jag backar.

Vad eller varför det funkar nu, vet jag inte...du får prova att skapa en ny mapp och undermappar som du får kopiera över dina dokument i. Det kan vara så att det är knas på din mapp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

aha, hehe!

Det verkar som om det är min mapp "mina textdokument" det knasar i. Jag testade att döpa om den till "mina textfiler" istället och då funkar det men så fort den heter "mina textdokument" funkar det inte. Det är skumt.

Men nu funkar det som det ska i alla fall med "mina textfiler" får väl stå ut med det namnet istället :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...