Gå till innehåll

Winrar


carjoh

Recommended Posts

Hej!

Har använt winrar vid något tillfälle. När jag nu skulle använda det igen får jag upp en ruta osm säger att det är inget gratisprogram efter 40 dagar och så kan jag välja att köpa mm. Om jag väljer att INTE köpa, fungerar programet ändå, packar det upp filerna? Dum fråga kanske men... fick felmeddelande på filen, så det är därför jag undrar. Fel på filen eller att programmet inte funkar...

Mvh Carina

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du går över testperioden på WinRAR så kan du använda det precis som vanligt ändå. Det är precis som du skriver... du får upp en påminnelse varenda gång du använder programmet. Att tänka på är också att efter de 40 dagarna har du utnyttjat rätten att använda gratisversionen. Men åter igen... det slutar inte att fungera...

Har du fått ett felmeddelande så beror det INTE på att testperioden gått ut

7-zip är ett väldigt kompetent program som helt klart är en fullgod ersättare till WinRAR. Det kan t.o.m gör lite mer än WinRAR. Rekommenderas varmt!

// Manneman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7-zip är ett väldigt kompetent program som helt klart är en fullgod ersättare till WinRAR. Det kan t.o.m gör lite mer än WinRAR. Rekommenderas varmt!

...med ett undantag! Det kan inte skapa rar-arkiv! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, .rar är ju ett proprietärt format .7z är däremot öppet, och i flesta fall kompaktare :)

Ja, det var inte menat som något negativt... vem faen behöver skapa rar-arkiv? :rolleyes:

Tänkte mest som en upplysning till den som anser att rar är livets salt...! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Minns inte så noga själv hur de förhåller sig ifråga om programmet fortfarande kan användas efter dem 40 dagarna, eller där bara kom upp en påminnelse på skärmen.

Använder just nu den äldre versionen då man har licens på den, duger gott.

Skulle gissa på varför många envisas med & behålla WinRAR dels för den tillhör en av de få som klarar att reparera trasiga arkiv med flera inbyggda finesser som gör programmet rätt så avancerat i jämförelse med dem övriga. Det har ju också hängt med länge så många har ju därför vant sig vid att använda WinRAR, lite nostalgiskt sådär. Tycker personligen att programmet arbetar hyggligt snabbt samtidigt som de också ifrån början vid installationen installerar väldigt tydliga & bra genvägar inne i högerklicks menyerna i Windows. Många utav dem andra programskaparna har lite & lära sig där på just den punkten då många ikoner oftast knappt syns.

Kort & gott, WinRAR är ett Tydligt & lättanvänt och praktiskt program för dem som får nöjet att ha de installerat, på den senare punkten finns säkert flera som har åsikter då det tillhör gruppen utav program som kostar pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...