Gå till innehåll

För svag kontrast på 'flikarna' i aktivitetsfältet.


amzg

Recommended Posts

I aktivitetsfältet har jag inställningen att se "flikarna" (term?) för de olika fönstrena bredvid varandra. Dock är det mycket svårt att se vilken flik som representerar det aktiva fönstret eftersom färgkontrasten är på tok för svag - ljusgrå versus mellangrå. Det skapar mycket förvirring med öppnande och stängande av fönster när jag bara vill aktivera ett annat fönster.

Tacksam för hjälp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

I aktivitetsfältet har jag inställningen att se "flikarna" (term?) för de olika fönstrena bredvid varandra. Dock är det mycket svårt att se vilken flik som representerar det aktiva fönstret eftersom färgkontrasten är på tok för svag - ljusgrå versus mellangrå. Det skapar mycket förvirring med öppnande och stängande av fönster när jag bara vill aktivera ett annat fönster.

Tacksam för hjälp.

Med ledning av dina inlägg i dag, får jag en känsla av att du har ett starkt motstånd mot förändringar, och försöker köra W7 på exakt samma sätt som du gjorde med XP? Det är ett jäkla jobb att få till, kan jag säga!

Försök hellre ha ett öppet sinne, och ta till dig dom förändringar och faktiska förbättringar som är en del av W7. I just det här specifika fallet är det betydligt enklare att köra med "Gruppera alltid, dölj etiketter", och sedan aktivera rätt fönster med hjälp av miniatyrerna. Visst... det kräver att man ändrar beteende framför skärmen en aning, men när du väl vant dig (vilket går ganska snabbt) inser du fördelarna och uppskattar därmed W7 på ett helt annat sätt.

Keep an open mind! ;) ...säger en som varit med sedan Windows 3!

Redigerad av e-son
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...