gebe Posted June 5, 2010 Share Posted June 5, 2010 (edited) Mitt antivirusprogram går ut nu, och jag tänker ta hem Comodo . Men jag vet inte ifall jag skall ta med antivirusdelen också, eller satsa på att i stället kombinera Comodos brandvägg med t.ex. Microsoft Security Essential. Jag undrar ifall Comodos brandvägg gör sig bäst ihop med sitt eget antivirusprogram, eller om det går lika bra att kombinera ihop med ett annat? Någon som har några erfarenheter, synpunkter? Edited June 5, 2010 by gebe Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adnerzzon Posted June 5, 2010 Share Posted June 5, 2010 Dra hem det fria antivirusprogramet Avast 5, det är det bästa gratisalternativet på marknaden. Snyggare design, nya funktioner och bättre skydd än föregångaren version 4.x etc. www.avast.se Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gebe Posted June 5, 2010 Author Share Posted June 5, 2010 Ja, jag hade en gång funderingar på Avast oxå. Skall fundera på det igen! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats H Posted June 5, 2010 Share Posted June 5, 2010 Hej, kan bara rekommendera Comodo IS 4.0. Har använt det i ca. 6 mån, nu problemfritt och lättnanvänt! Mvh Mats H Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jarru Posted June 5, 2010 Share Posted June 5, 2010 Hmmm, det beror på vad du kör med för OS och processsor. "Ryktesvis" fungerar Comodos BV bra ihop med avast! 5. avast!5 är bra, har provat. Annars fungerar Comodo CIS utmärkt. Kolla antalet processer, och hur det "känns". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gebe Posted June 5, 2010 Author Share Posted June 5, 2010 Jaha Comodo CIS är bra nu. Eljest var väl antivirusdelen för en tid tillbaka den svaga punkten. Men då så finns här två bra alternativ att fundera på. Jag undrar nu bara när jag skall avinstallera antivirusprogrammet NOD32, ifall man kan använda Revo Unistaller i det sammanhanget, då ju avinstallationen av NOD32 kräver en omstart. Eljest är ju Revo bra på att hitta rester som blir kvar! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted June 5, 2010 Share Posted June 5, 2010 Esets anvisningar för avinstallation: http://kb.eset.com/esetkb/index?page=content&id=SOLN2116 Det är troligen olämpligt att använda Revo när det gäller ett program som är igång. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gebe Posted June 5, 2010 Author Share Posted June 5, 2010 (edited) Ja, det var en bra sajt du hittade åt mig Cecilia! Jag har också kollat på nätet, men den här sidan med uppmaningen från Eset själv att inte använda ” Windows Add or Remove Programs utility from the Control Panel.” hittade jag inte. Då vet jag hur jag skall göra. Jag går in i felsäkert läge och har Nod32 avstängd och avinstallerar med programmets egen ”Uninstall”. Sedan går jag till resp. adress och kollar och rensar manuellt ifall där finns rester kvar. Tack allesamman för värdefulla synpunkter och bra hänvisningar! Edited June 6, 2010 by gebe Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LionKing Posted June 7, 2010 Share Posted June 7, 2010 Själv använder jag CIS 4 och är nöjd med den. Men jag har också använt Comodo brandväggen tillsammans med avast5, och det gick utmärkt. Angående Revo Uninstaller så brukar jag svara nej på frågan om jag vill starta om. Jag låter Revo göra sitt tills det är klart och då startar jag om. Är det rätt eller fel vet jag inte, men så gör jag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts