Gå till innehåll

Öppna en internetgenväg i en specifik storlek


Manneman

Recommended Posts

Har fimpat Windows 7 Sidopanelen för att få ett rent och snyggt skrivbord. För att kunna ersätta Sveriges Radio Gadget tänkte jag använda mig av en internetgenväg och öppna den i ett webbfönster. Finns det något kommando jag kan använda för en specifik internetgenväg för att öppna sidan som ett litet popup-fönster och inte i samma storlek som det normala webbläsarfönstret?

Adressen är "http://sverigesradio.se/sida/spelaren.aspx" Jag borde kunna lägga till ett kommando men vilket? Vill också kunna få den att öppna i ett eget fönster och INTE som en ny flik i mitt nuvarande fönster. Samtidigt vill jag inte ändra mina "vanliga" firefoxinställningar.

Så här vill jag ha det:

post-738-1275933767,01_thumb.jpg

Tacksam för hjälp!

// Manneman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej tyvärr... fick ågren på att aldrig ha fungerande Jumplist i aktivitetsfältet...

Kan jag öppna en genväg med hjälp av Chrome utan att ha Chrome som standardläsare? Ligger ju fortfarande i datorn.... :P

Men annars är det precis den typen av funktion jag önskar mig...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha.... bara att förminska den lille jäkeln, sen funkade det fint. Den kommer naturligtvis ihåg storleken.

Tack för hjälpen, JoWa! Jag låter tråden vara öppne då jag misstänker att det finns en lösning även för Firefox. Men för mig passar detta fint så länge.

// Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åå... så enkelt?

På god väg... men fortfarande lite för stor....

Mange

...tryck ihop den! ;)

Vad gäller hopplistan, så har den funkat perfekt i 2 dagar för mig nu... med omstart emellan! Chromium 6.0.428. Inga garantier för hur länge dock! :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...tryck ihop den! ;)

Vad gäller hopplistan, så har den funkat perfekt i 2 dagar för mig nu... med omstart emellan! Chromium 6.0.428. Inga garantier för hur länge dock! :rolleyes:

Det börjar ge sig alltså? Gött!

Var hittar man det bygget?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Jo jag vet... :)

Provade senaste bygget... Hopplistan funkade inte för mig

Jag kanske har fel, men jag misstänker att det städas och röjs lite för mycket...! ;)

...om du vill ha SR-genvägen i skrivbordets högerklick....!

ContextMenuSR

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CLASSES_ROOT\DesktopBackground\Shell\Sveriges Radio]
"icon"="C:\\sökväg\\till\\sr_ico.ico"

[HKEY_CLASSES_ROOT\DesktopBackground\Shell\Sveriges Radio\command]
@="C:\\sökväg\\till\\chrome.exe -app=\"http://sverigesradio.se/sida/spelaren.aspx\""

sr_ico.ico

Redigerad av e-son
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kanske har fel, men jag misstänker att det städas och röjs lite för mycket...! ;)

...om du vill ha SR-genvägen i skrivbordets högerklick....!

ContextMenuSR

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CLASSES_ROOT\DesktopBackground\Shell\Sveriges Radio]
"icon"="C:\\sökväg\\till\\sr_ico.ico"

[HKEY_CLASSES_ROOT\DesktopBackground\Shell\Sveriges Radio\command]
@="C:\\sökväg\\till\\chrome.exe -app=\"http://sverigesradio.se/sida/spelaren.aspx\""

sr_ico.ico

Nice... tackar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo jag vet... :)

Provade senaste bygget... Hopplistan funkade inte för mig

Vad i hopplistan är det som inte fungerar? Det enda jag hade problem med tidigare var att ikonerna försvann! När jag nu installerade ny version senast testade jag att köra en fullständig rensning av historiken.... med Chromiums egen rensningsfunktion, inget annat! Sedan har det fungerat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

För mig innebär hopplistan att man har två flikar öppna och håller musen över ikonen i aktivitetsfältet så ser man miniatyrer på båda flikarna...

Njae... det är ju förhandsvisningen det (Thumbnail Live Preview), hopplistan är det du ser när du högerklickar på ikonen. Men, hmmm... har inte tänkt på det på ett tag, men har för mig att det fungerade förut...? :unsure: Kanske det finns något tillägg? Hittade för tillfället detta... inte lika bra men alltid något.

Edit:

Hitta ett annat tillägg som jag tycker är en ganska bra ersättning i väntan på riktig "preview". Klicka på ikonen i verktygsfältet och bläddra flikarna med scrollhjulet...!

https://chrome.google.com/extensions/detail/cglmbklidaaijohankkjhfkcenkemmni

Redigerad av e-son
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...