Gå till innehåll

Ny DVD-brännare


Recommended Posts

Jag har en NEC 4571A DVD brännare men den börjar bli dålig så skulle behöver skaffa mig ett par nya. Har nu ett tag tittat på Optiarc AD-7260S, men så läste jag flera användareomdömen om att den tidigare Optiarc AD-7240S skulle vara rätt högljud.

Har ni några förslag på någon bra DVD brännare. Naturligtvis måste det vara SATA anslutning samt att den är tyst och snabb. Kommer mest att bränna Dual layer DVD:er och vanliga audio CD.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Hellre än brännare som bränner bra en att den är tyst och bara skapar misslyckade bränningar tycker i vart fall jag. Optiarcen 7260 har fått bra testresultat på diverse forum.

Har en 7240 och inte tycker jag den är mer högljudd än mina andra brännare av andra fabrikat.

:)

Redigerad av Cynthia
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst jens.p

Jag har en NEC 4571A DVD brännare men den börjar bli dålig så skulle behöver skaffa mig ett par nya. Har nu ett tag tittat på Optiarc AD-7260S, men så läste jag flera användareomdömen om att den tidigare Optiarc AD-7240S skulle vara rätt högljud.

Har ni några förslag på någon bra DVD brännare. Naturligtvis måste det vara SATA anslutning samt att den är tyst och snabb. Kommer mest att bränna Dual layer DVD:er och vanliga audio CD.

Okej, så det är flera "användareomdömen" som sagt detta. Det är ju Sony som ligger bakom Optiarc,

och alla deras serier har ju varit kanon, den tog ju ändå död på den värdelösa NEC'en med eländiga firmware-problem som fanns i början.

Jag håller med Cyntia, detta högljudda är säkert inget problem, och jag tror inte ens på dom.

Sedan är inte 200 spänn nån större investering, som att köpa några liter mjölk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De flesta av Sonys egna brännare på senare tid var ompackade Lite-On brännare.

En del NEC modeller har varit bra, en del rena skräpet.

Fortfarande en del som säljs under Optiarc-namnet som är ompackade Lite-Ons. 7220 modellen var en ompackad Lite-On.

200 spänn för några liter mjölk låter dyrt. :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Ja inte har jag letat upp tusentals användare men jag såg här hos Inet, www.inet.se/artikel/7100532/optiarc-ad-7240s-dvd-rw-svart-sata-oem, gå vidare till kundrecensioner.

Den NEC 4571A som jag har idag har jag haft i många år och den har fram till nu fungerat helt felfritt. Problemet nu är att den har svårt att hitta skivor när jag lägger i dem. Den kör skivorna en hel del men hittar inte vad det för för något. Jag böjar också få samma problem med min DVD läsare som är några år äldre. Det är en Lite-On.

Jag ser att flera som skriver om Optiaric rekommenderar Samsung. Kanske det är ett bättre val?

Varför blev länken till Inet inte okej?

Redigerad av CGD
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

En ompackad Lite-On modell iHAS224 eller iHAS424. Originalet kostar mindre. Bara Plextor-märket på utsidan du betalar onödiga extrapengar för tycker jag.

http://club.myce.com/f43/plextor-px-880sa-lightscribe-24x-sata-dvd-rw-internal-drive-black-299536/

Redigerad av Cynthia
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 månad senare...
Postad (redigerade)

Så fort jag fick syn på en så köpte jag mig en Optiarc 7260S. Jag har den monterad i ett Antec Sonata Plus 550 chassi. Jag är helt nöjd med den. Tystare än min tidigare NEC 4571A och den Lite ON JLMS XJ-HD166S jag har kvar. Klart går den för full fart så är den ju inte ljudlös men här är det tydligt att det inte är maskinljud man hör utan mer ljudet från skivan som snurrar runt. Jag tror att hade den suttit i en låda där man satte fast DVD:er med samma typ av gummiskruvar man har till hårddiskar och en dörr hade det nog blivit än bättre.

Jag blev ändå såpass nöjd att jag har köpt en Optiarc 7260S till.

Redigerad av CGD
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...