Superlight Posted June 11, 2010 Share Posted June 11, 2010 Så fort man en öppnar en videolänk så blinkar skärmen en eller två gånger väldigt snabbt. Vad beror detta fenomen på? Var hittar jag gamla versioner och hur rensar jag ordentligt så att inga äldre filer sparas. EDIT: Redigerad pga fel meningsuppbyggnad. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted June 11, 2010 Share Posted June 11, 2010 Inga blinkningar här, och inte heller med tidigare 10.1-versioner. Här finns avinstallationsprogram: http://kb2.adobe.com/cps/141/tn_14157.html Efter avinstallation kan du installera senaste 10.1 igen. Om problemet då är kvar, kan du testa en äldre version. Finns här: http://kb2.adobe.com/cps/142/tn_14266.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted June 11, 2010 Share Posted June 11, 2010 Inga blinkningar här, och inte heller med tidigare 10.1-versioner. Här finns avinstallationsprogram: http://kb2.adobe.com/cps/141/tn_14157.html Efter avinstallation kan du installera senaste 10.1 igen. Om problemet då är kvar, kan du testa en äldre version. Finns här: http://kb2.adobe.com/cps/142/tn_14266.html Hmm... nu vet jag inte om det är jag eller JoWa som har missat något, men "testa äldre versioner" är väl knappast något att rekommendera? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted June 11, 2010 Share Posted June 11, 2010 Nej, och därför föreslog jag en nyinstallation av 10.1 som första åtgärd. Men om Superlight vill testa en äldre version (Var hittar jag gamla versioner), finns de att tillgå Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted June 11, 2010 Share Posted June 11, 2010 Nej, och därför föreslog jag en nyinstallation av 10.1 som första åtgärd. Men om Superlight vill testa en äldre version (Var hittar jag gamla versioner), finns de att tillgå Gott, då är vi på samma våglängd... bortsett från att min frekvens är något snävare än din... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Superlight Posted June 11, 2010 Author Share Posted June 11, 2010 Tackar, en äldre version löste det Vilken version var det innan 10.1 släpptes? Jag vet inte vilken jag tog. Känns lite säkrare att ha den näst äldre versionen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted June 11, 2010 Share Posted June 11, 2010 (edited) 10.0.45.2 Edited June 11, 2010 by JoWa Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted June 11, 2010 Share Posted June 11, 2010 Fast det finns ju sedan flera dagar en massa webbsidor som utnyttjar säkerhetshålet i 10.0.45.2 för att infektera datorer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted June 11, 2010 Share Posted June 11, 2010 Det är inte min rekommendation att använda 10.0.45.2, eller någon annan föråldrad version Så länge vi tvingas använda Flash Player-eländet för att kunna se video på nätet, bör man alltid ha senaste versionen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Superlight Posted June 11, 2010 Author Share Posted June 11, 2010 Ah, okej. Men vad kan mitt problem bero på? Jag använder Win7 Ultimate 32-bitars och övrig hårdvara ser i signaturen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted June 11, 2010 Share Posted June 11, 2010 Det är inte min rekommendation att använda 10.0.45.2, eller någon annan föråldrad version Så länge vi tvingas använda Flash Player-eländet för att kunna se video på nätet, bör man alltid ha senaste versionen. Jag förstår att du inte rekommenderar en gammal version Men jag tyckte en extra varning var på sin plats så att alla förstår att det är en uppenbar risk även om man näst senaste versionen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Silenz Posted June 11, 2010 Share Posted June 11, 2010 Prova uppdatera drivrutiner till grafikkortet också Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Superlight Posted June 11, 2010 Author Share Posted June 11, 2010 Som sagt allt är uppdaterat. Använder Catalyst 10.5 som är den senaste. Problemet försvinner om jag använder en äldre version. Jag antar att jag får köra den så länge om det kommer en fix eller något. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
si3rra Posted June 11, 2010 Share Posted June 11, 2010 (edited) Blinkningarna har säkert med flash detektion av grafikhårdvara, inga problem här med nvidia. Du skulle ju kunnat prova att ändra i flash inställningar och sendan kryssa ur "aktivera maskinvaruacceleration" för att isolera problemet. Edited June 11, 2010 by si3rra Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Superlight Posted June 11, 2010 Author Share Posted June 11, 2010 Blinkningarna har säkert med flash detektion av grafikhårdvara, inga problem här med nvidia. Du skulle ju kunnat prova att ändra i flash inställningar och sendan kryssa ur "aktivera maskinvaruacceleration" för att isolera problemet. Äntligen fick jag löst på det. Tack för tipset si3rra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts