Gå till innehåll

Hjälp Felmeddende i Programloggen??


CobraSnake

Recommended Posts

Hej, min burk fungerar rätt bra, men när jag kollar i min loggbok så får jag upp felmeddelande som:

Källa: Eventsystem, Kategori: 50, Händelse:4609 är detta normalt eller kan man göra nån inställning för att slippa felmeddelandet?

Och ett Varningsmeddelande i loggboken varje gång efter att jag har startat upp datorn som lyder: Källa: Userenv, Händelse:1517, vad ska jag göra för att slippa alla dessa meddelanden??

Hoppas någon kan posta lösningar, Mycket tacksam för svar.......... :?:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Loggarna är bra att ha i felsökningen...

Vill du inte ha dessa så stäng av felrapporteringen.

Då behöver jag inte bry mig så mycket vad som står i loggarna då, är det först när jag börjar få problem som jag behöver kolla upp loggarna??

Har annars alltid också en varning om Userenv händelse: 1517, varje gång jag stänger av datorn. Har ni nån lösning på detta?? Vänligen svara tack.......

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Om du har väääldigt lång avstängninstid, prova att installera UPH Cleanup Service

Edit: Det beror oftast på att en service/Tjänst inte har avslutats innan datorn stängs av. Om du installerar UPH cleanup service så borde problemet rättas till.

Tack Venoms, men att installera UPH Cleanup. ställer väl inte till nånting annat eller?? Är ganska novis, därför ställer jag denna fråga.......

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä, det ska det inte göra. På den sidan som jag länkade till finns en beskrivning också om hur den funkar...allt är på microsoft...

Tack så mycket Venoms, har nu installerat UPH, men tänker inte stänga av ännu, så jag berättar sen om det har gjort susen......

När vi ändå är inne på detta passar jag på att ställa fler frågor.

T.ex har jag data-filer som i mappen documents and settings som heter intlname.ols, ols-fil.

AVG7QT, NTUSER, dat-filer och en RRR-fil med massor av siffror. Kan du vara snäll och tala om för mig vad det är för problem för respektive, för att dem kommer tillbaks även om jag tar bort dem manuellt. Mycket tacksam för dina lösningar......... :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

AVG7QT.dat = En check-fil som snabbar upp skanningprocessen hos AVG

NTUSER.dat = En Register Hive fil "HKEY_CURRENT_USER" som innehåller din användarprofil

.RRR filer = Vet ej, kan vara http://filext.com/detaillist.php?extdetail=RRR

Tack Venoms!! Men Hive filen, behöver man göra nånting åt den?? Eller kan man göra något åt den??? :?: :?:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan göra något åt den...men den kommer tillbaka.

http://www.utdallas.edu/~jeremy.bryan.smit...plorer_spy.html

Tack!!

Ok, om den inte ställer till några fel så kanske det är värt att låta bli att göra något....

En fråga till: Har en fil som heter: intlname.ols (OLS-fil) vad är detta för något nån lösning för att slippa det?? Tack än en gång......... :?: :?:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte en susning...kan vara från F-secure online scanner om du kört den...

De har ett prog de kallar för ols, mme jag vet inte.

Du kan byta namn på filen och se om du får några bekymmer...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte en susning...kan vara från F-secure online scanner om du kört den...

De har ett prog de kallar för ols, mme jag vet inte.

Du kan byta namn på filen och se om du får några bekymmer...

Tack så mycket Venoms, har fått mig en uppfattning om olika filer nu, genom dina användbara länkar. TACK!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...