Thort Posted June 12, 2010 Share Posted June 12, 2010 Hej! Nu visas aktuell tid i aktivitetsfältet. Men man skall kunna ställa in så att aktuellt datum också visas. Då behöver man inte låta musen sväva över klockan för att se datumet. Hur gör man detta? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicklas Posted June 12, 2010 Share Posted June 12, 2010 Högerklicka på aktivitetsfältet, välj egenskaper, kryssa bort Använd små ikoner. Med stora ikoner blir aktivitetsfältet lite större vilket ger plats för datum också. Vill du tvunget använda små ikoner finns det säkert tredjeparts klockor att köra som kan visa datumet, men personligen tycker jag det är både tydligare och snyggare med stora ikoner. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OlleBull Posted June 12, 2010 Share Posted June 12, 2010 (edited) Med PTBSync får du en klocka precis som du vill ha den i tray. Programmet är gratis och jag har det på alla mina datorer. Tiden kan också justeras per atomatik, efter önskmål. Sätter man pekaren på klockan, ges också en massa information. http://www.netcult.ch/elmue/ElmueSoft-en.htm Bild på tray i XP Pro på en äldre dator. Edited June 12, 2010 by OlleBull Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thort Posted June 12, 2010 Author Share Posted June 12, 2010 Högerklicka på aktivitetsfältet, välj egenskaper, kryssa bort Använd små ikoner. Med stora ikoner blir aktivitetsfältet lite större vilket ger plats för datum också. Vill du tvunget använda små ikoner finns det säkert tredjeparts klockor att köra som kan visa datumet, men personligen tycker jag det är både tydligare och snyggare med stora ikoner. Tack Nicklas! Bra! Jasså, där ser man. Det hade med storleken på aktivitetsfältet att göra. Med PTBSync får du en klocka precis som du vill ha den i tray. Programmet är gratis och jag har det på alla mina datorer. Tiden kan också justeras per atomatik, efter önskmål. Sätter man pekaren på klockan, ges också en massa information. http://www.netcult.ch/elmue/ElmueSoft-en.htm Bild på tray i XP Pro på en äldre dator. Tack OlleBull! PTBSync verkar intressant. Jag skall prova det. I Windows Vista hade jag ett liknande program installerat: TCClock. Det är dock inte kompatibelt med Windows 7. Så jag skall prova PTBSync. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OlleBull Posted June 12, 2010 Share Posted June 12, 2010 PTBSync kan vara lite krånglit i början, innan man rensat en massa informationsrutor som skrivbordet belamras med, efter att det installerats, men med lite tålamod, så går allt detta att bockas ur i inställningarna. Jag använder endast PTBSync till att visa datum, månad och tiden i timmar minuter och sekunder i tray, som bilden visar, i mitt inlägg, samt att det får justera klockan då och då, från atomuret i Tyskland. Det funkar lika bra i mitt Windows 7 Ultimate, som på XP. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts