Jump to content

Stympad aktivitetshanterare

GoranE

Recommended Posts

Plötsligen försvann övre delen av aktivitetshanterarens fönster d.v.s. den övre ramen med programnamnet samt flikarna...!

Dessbättre fungerar den i huvudsak fortfarande, men med bara en funktion. Se bifogad bild. Den självklara frågan blir: Hur kan man få tillbaka aktivitetshanteraren som den var från början? Det hjälper inte att boot-a om.

post-12674-1276357066,77_thumb.jpg

Jösses - man upphör aldrig att förvånas över Windows, inte minst Windows 7!!!

Tack Cecilia för hjälpen - jag hade aldrig kommit på det själv - men fortfarande undrar jag hur den egendomliga förändringen av fönstret uppstod - och inte minst vad det skulle vara för vits med att utföra den...

Här är väl i alla fall en av anledningarna! Man kan skapa små miniatyrmätare genom att ta bort menyer/flikar och trycka ihop fönstret. Bra om man av någon anledning vill ha visuell koll på t.ex processorn. Se exempel.

taskman.png?psid=1

Ja, för all del, kan så vara - men jag har aldrig haft behov av det. Men jag förstår din poäng - även om jag inte har någon som helst förståelse för att man tydligen kan åstadkomma 'felet' helt ofrivilligt, för att sedan inte kunna återställa det...

OK, saken är klar. Case closed.