GoranE Posted June 12, 2010 Share Posted June 12, 2010 Plötsligen försvann övre delen av aktivitetshanterarens fönster d.v.s. den övre ramen med programnamnet samt flikarna...! Dessbättre fungerar den i huvudsak fortfarande, men med bara en funktion. Se bifogad bild. Den självklara frågan blir: Hur kan man få tillbaka aktivitetshanteraren som den var från början? Det hjälper inte att boot-a om. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted June 12, 2010 Share Posted June 12, 2010 Dubbelklicka på den vita kanten längs kanterna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GoranE Posted June 12, 2010 Author Share Posted June 12, 2010 Jösses - man upphör aldrig att förvånas över Windows, inte minst Windows 7!!! Tack Cecilia för hjälpen - jag hade aldrig kommit på det själv - men fortfarande undrar jag hur den egendomliga förändringen av fönstret uppstod - och inte minst vad det skulle vara för vits med att utföra den... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted June 12, 2010 Share Posted June 12, 2010 Tack för "poängen"! Det blev så för att du dubbelklickade i området mellan flikarna och tabellen. Det har varit så åtminstone sedan XP, men jag har ingen aning om varför Microsoft har hittat på en sådan grej Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted June 13, 2010 Share Posted June 13, 2010 Här är väl i alla fall en av anledningarna! Man kan skapa små miniatyrmätare genom att ta bort menyer/flikar och trycka ihop fönstret. Bra om man av någon anledning vill ha visuell koll på t.ex processorn. Se exempel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GoranE Posted June 13, 2010 Author Share Posted June 13, 2010 Ja, för all del, kan så vara - men jag har aldrig haft behov av det. Men jag förstår din poäng - även om jag inte har någon som helst förståelse för att man tydligen kan åstadkomma 'felet' helt ofrivilligt, för att sedan inte kunna återställa det... OK, saken är klar. Case closed. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts