Jump to content

Bredbandsleverantörer


Recommended Posts

Fråga / Synpunkter.

Hej, har i dag bredbandsbolaget vilket har funkat mycket bra, fortfarande nöjd med det.Detta går via telejacket.

Men funderar på att ändå byta.

Bor i Svenska Bostäder i Kista och dom har ju dragit in fiberoptik i lägenheten.

Nu till min fråga,

Det finns bla 2 st leverantörer som verkar intresanta, den ena är Banhof, den andra är Blixtvik. Det som tilltar mig bla är att det är kort / ingen bindndningsti på den ena och kort uppsägning på båda.

Banhof, bindning 3 månader uppsägning 1 månad.

Blixtvik, bindning 0 månader uppsägning 1 månad.

Är det någon som har erfarenhet av någon av dom nämda, i så fall undrar jag följande.

Funkar det bra, håller dom vad dom lovar, är det bra support med mera.

Tacksam för eventuella synpunkter.

Lasse B

Edited by Lasse B
Link to comment
Share on other sites

Fråga / Synpunkter.

Hej, har i dag bredbandsbolaget vilket har funkat mycket bra, fortfarande nöjd med det.Detta går via telejacket.

Men funderar på att ändå byta.

Bor i Svenska Bostäder i Kista och dom har ju dragit in fiberoptik i lägenheten.

Nu till min fråga,

Det finns bla 2 st leverantörer som verkar intresanta, den ena är Banhof, den andra är Blixtvik. Det som tilltar mig bla är att det är kort / ingen bindndningsti på den ena och kort uppsägning på båda.

Banhof, bindning 3 månader uppsägning 1 månad.

Blixtvik, bindning 0 månader uppsägning 1 månad.

Är det någon som har erfarenhet av någon av dom nämda, i så fall undrar jag följande.

Funkar det bra, håller dom vad dom lovar, är det bra support med mera.

Tacksam för eventuella synpunkter.

Lasse B

Hej.

Har du bredbandsbolaget och du är nöjd med det

skulle inte jag byta om jag var som du.

Får du den hastighet som du betalar för och det sällan strular och du gillar supporten

tycker jag du skall behålla det.

Det är ingen anledning att byta för bytandets skull.

Har själv comhem och får mer än jag betalar för men supporten är inte mycket att ha.

Bredbandsbolagets support är bra.

Dom vet jag har hjälpt till när det gäller till när det t.ex gäller router.

Det skulle inte comhem göra.Det är inte vårat bord säger dom.Du kan ju också ringa till deras support och kolla kolla tiden det tar för dom att svara.

Men här är lite att läsa.

http://www.compricer.se/bredband/?gclid=COrtxbPanKICFUp_3god5n9Cvg

Köp inte grisen i säcken ;)

Edited by kudden
Link to comment
Share on other sites

Skall eventuellt byta på gerund av att jag skall ta bort tele i fasta nätet och bara köra mobilt.

Com Hem har jag haft, och för min del kommer jag aldrig att skaffa det något mera, usel support med mera.

Ha en ba dag.

Lasse B

Edited by Lasse B
Link to comment
Share on other sites

Skall eventuellt byta på gerund av att jag skall ta bort tele i fasta nätet och bara köra mobilt.

Comhem har jag haft, och för min del kommer jag aldrig att skaffa det något mera, usel support med mera.

Ha en ba dag.

Lasse B

OK.

Ha en bra dag själv :)

Link to comment
Share on other sites

Jag hade valt blixtvik...

Kommer du ihåg tråden vi gjorde med prestandaresultat från olika leverantörer?

Om inte du gör det, eller deltog själv i den, kan jag tala om att Blixtvik var en överlägsen vinnare på både sändning och mottagning.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...