Gå till innehåll

Nya iPhone 4


Stim

Recommended Posts

Verkar riktigt trevlig... Kommer dock avnjuta dess innehåll till börja med. OS4 släpps 21/6.

Kan nog komma att kosta en slant... dessutom ska det tas fram MicroSIM från alla operatörer innan den kan släppas på marknaden. Om man inte vill använda sax-metoden förstås.

// Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att släppa 4G telefoner när det fortfarande bara testas i Storstockholm kan ju ínte vara en bra idé. iPhone 4G var ju bara påhittat namn från olika communities. Men att det kommer en 4G version råder det ingen tvekan om... samma gäller från andra tillverkare.

Vem som kommer vara först med att lansera iPhone 4 har jag dålig koll på. Det handlar helt om vem som får rättigheterna först. Däremot har jag hört talas om att den så småningom ska kunna köpas olåst, till skillnad från dagens iPhone. Redan idag finns det ju Jailbreak och upplåsningsverktyg till iOS 4 vilket också ska fungera på iPhone 4 samt iPad. Det har visat sig vara ovanligt lätt att låsa upp iOS 4 och vissa menar att det har just med det att göra... att det är tänkt att iPhone 4 ska kunna köpas utan operatörslås.

// Manneman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var hittar du den informationen? Bra att ha bekräftat det...

// Mange

Det var nog lite fel av mig men jag har sett något om detta i tv reklamen... kan ha varit 3 också

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nån på den här sidan vill ha 9 999kr (32GB)

http://www.mobillagret.com/product/90300961/Apple+Iphone/Nya+Apple+iPhone+4+32GB+Svart+-+Olast%21.html

Lite väl dyrt för en mobil och inget jag av principsjäl kommer betala för, ens för olåst. Ett pris de kan stoppa upp nånstans och lura på andra med :rolleyes:

På den angivna sidan står det med fet text att priset kan komma att ändras och att priset inte är fastställt för Sverige ännu... :) Men dyr kommer den nog bli till börja med...

// Manneman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jodå, såg också det, att det är en beräkning och att den kan komma att ändras. Gissar dock att priset på den sidan kommer ligga däromkring till en början. Tills det att det släps i Sverige, och speciellt om folk har vaneföreställningar och förhandsbeställt och de ser att det finns nötter som betalar.

Lite funderingar :)

Vad är micro-simkort? Skiljer det sig mer än att den är mindre än vanliga simkort och fungerar inte vanliga alls i iPhone 4?

Har tidigare iPhone micro/vanliga-simkorts plats i luren?

Går det ha kontantkort med olåst iPhone 4 och micro-simkort?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad jag förstår så ska micro-sim vara samma chip som tidigare men plastdelen är mindre. Alltså ska man kunna klippa till sitt gamla sim-kort till rätt storlek. Vanliga iPhone har vanligt sim. Om det kommer eller har kommit fler modeller med micro-sim vet jag inte.

Ja, det går alltid att ha ett kontantkot i en iPhone oavsett sim typ. Är telefonen olåst är det ju hur lugnt som helst, men är telefonen låst är det samma som gäller för alla telefoner. Kontantkort som matchar operatörslåset funkar bra.

// mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läste nånstans att den kommer säljas kring slutet av Juli.

I England kommer den kosta 499 (ca 5700kr), vad kan priset då i Sverige kunna bli? 6000, 7000kr?

Brukar det i regel vara billigare i England?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...