Gå till innehåll

Olustigt om Hotmail


Recommended Posts

Får feladresserad post till mitt hotmail konto.

Om jag nu tex. har en e-post adress "exempel@hotmail.com",, så har det dykt upp någonting adresserat till tex. "exemplel10@hotmail.com".

( Obs stavning )

Har dykt upp e-post ifrån aol.com adresserat till comcast.net och comcast.com på mitt hotmail konto.

Om jag får andras e-post,, borde andra få min e-post..

Olustigt,, och inte kul..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Innehållet i dessa mail? Är det text eller bifogade filer?

Är det text så kan du utläsa ganska enkelt om det är något äkta eller spam. Är det bifogade filer så är det skräppost...

Detta händer mitt gamla hotmail-konto varje vecka. Mottagaren (jag) är alltid felstavat....

// Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Innehållet i dessa mail? Är det text eller bifogade filer?

Är det text så kan du utläsa ganska enkelt om det är något äkta eller spam. Är det bifogade filer så är det skräppost...

Detta händer mitt gamla hotmail-konto varje vecka. Mottagaren (jag) är alltid felstavat....

// Mange

Skräppost mestadels..

Oavsett om det är spam,, ska jag inte kunna få någonting skickat ifrån "aol" till "comcast" till mig på mitt hotmailkonto.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skräppost mestadels..

Oavsett om det är spam,, ska jag inte kunna få någonting skickat ifrån "aol" till "comcast" till mig på mitt hotmailkonto.

Är inte så hemma på hur det fungerar... men det händer, just som du beskriver. Rapportera det som skräppost till Hotmail (MS) och spärra varenda mail, så kanske det upphör.

// Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är inte så hemma på hur det fungerar... men det händer, just som du beskriver. Rapportera det som skräppost till Hotmail (MS) och spärra varenda mail, så kanske det upphör.

// Mange

Hur ofta missar den "mänskliga" brevbäraren ?

Burkarna innehåller "ettor och nollor"..

Grovt fel någonstans.

Har rapporterat 2ggr..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ofta kan det vara så att avsändarna döljer mottagare och sändarens egentliga adresser, mest troligt är att det är just detta.

Joo, förstår det..

Men,,, "om Du tex. har postnummer och postadress 100000@aoxp.com".. Ska väl jag inte få Din post. ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går inte att göra så mycket åt, det är ju bara spam..

och dem är ju sända till dig men "kuverterade" för att se ut som dem ska till någon annan,

så är bara att slänga dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får feladresserad post till mitt hotmail konto.

Om jag nu tex. har en e-post adress "exempel@hotmail.com",, så har det dykt upp någonting adresserat till tex. "exemplel10@hotmail.com".

Aldrig nånsin hört talas om detta tidigare. Lite olustigt minst sagt och är det så att det är spam och spammarna på något sätt kunnat trixat så vet jag inte hur det skulle gå till.

Det borde inte kunna stå "exemplel10@hotmail.com" om det skickats till "exempel@hotmail.com", utan "exempel@hotmail.com".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att enklast förklara fenomenet så får jag hänvisa till:

http://mail.google.com/support/bin/answer.py?hl=en&answer=10313#

Tack för länken,, det är inte lätt att veta hur det fungerar när man själv inte sysslar med dylikt.

Dessutom har det hänt att det alltid inte har varit spam, utan feladresserad post vad det har verkat vara som.

Därför är det olustigt.

Vet nu hur jag kan gå tillväga..

Tack för hjälpen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...