Cecilia Posted June 19, 2010 Share Posted June 19, 2010 Om det ser likadant ut i BIOS så lär det ju inte bero på någon drivrutin eller något fel med Windows. Möjligen att en ny BIOS-installation hjälper men jag tror nog mest på hårdvarufel. Hur gammal är datorn? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PCGuiden Posted June 19, 2010 Author Share Posted June 19, 2010 3 år tyckte jag hon sa Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted June 19, 2010 Share Posted June 19, 2010 Lagom så att reklamationstiden har gått ut med andra ord Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted June 19, 2010 Share Posted June 19, 2010 Om det ser likadant ut i BIOS så lär det ju inte bero på någon drivrutin eller något fel med Windows. Möjligen att en ny BIOS-installation hjälper men jag tror nog mest på hårdvarufel. Hur gammal är datorn? Utan att ens kolla datorspecen, kan jag nästan garantera att burken behöver ny bios! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PCGuiden Posted June 19, 2010 Author Share Posted June 19, 2010 Utan att ens kolla datorspecen, kan jag nästan garantera att burken behöver ny bios! Vilken av dom två biosen skall användas då Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
si3rra Posted June 19, 2010 Share Posted June 19, 2010 (edited) Är nog tyvärr ett hårdvarufel, grafikkort, skärmen eller möjligtvis anslutningen där emellan Edited June 19, 2010 by si3rra Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted June 19, 2010 Share Posted June 19, 2010 Vilken av dom två biosen skall användas då Den nyaste så klart... Sierra kan naturligtvis också ha rätt! Jag skulle dock testat med ny bios innan jag ger upp. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted June 19, 2010 Share Posted June 19, 2010 Vilken av dom två biosen skall användas då Om vi är på samma sida så står den "endast brasiliansk tangentbord" på den ena. Den ska du inte ha. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PCGuiden Posted June 19, 2010 Author Share Posted June 19, 2010 Då finns det tre att välja på då Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted June 19, 2010 Share Posted June 19, 2010 http://www.lg.com/se/support/product/support-product-profile.jsp?customerModelCode=E500-S.APKKV&matchedModelCode=NOT_MATCHED&searchEngineModelCode=E500-S.APKKV&initialTab=documents&targetPage=support-product-profile AMI_BIOS_Method_In_Window.zip - troligen läsa hur man gör WinFlash_Vista.zip - troligen programmet som man använder för att flasha BIOS E500_Vista.zip - troligen själva BIOS-filen Du får ladda ner filerna och se om där finns readme-filer eller annat där det står vad du ska ha och hur du ska gå tillväga. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PCGuiden Posted June 20, 2010 Author Share Posted June 20, 2010 Blev inte bättre när jag uppdaterade bios.. Skall den göras i felsäkert läge eller något kom jag på... OM inte så blir det datatippen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted June 20, 2010 Share Posted June 20, 2010 Felsäkert eller inte, skall inte spela någon roll i det här fallet. Det verkar vara hårdvarufel som redan sagts. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PCGuiden Posted June 20, 2010 Author Share Posted June 20, 2010 OK datatippen för denna då Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PCGuiden Posted June 20, 2010 Author Share Posted June 20, 2010 Kan det vara så att vår käre Tor har varit framme med hammaren Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
si3rra Posted June 20, 2010 Share Posted June 20, 2010 Du tänker på åska och blixt, nja.. men innan tippen så kolla upp vad reparationen skulle kosta. kan ju vara ett känt "skitfel" som dem kan ordna för nån hundring. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts