Gå till innehåll

iPhone iOS 4 21/6 Uppdaterad 16/7


Manneman

Recommended Posts

Måndagen 21/6 kommer iOS 4 släppas på iTunes. Jag har fått äran att få hem den och installerat den på min nalle. Jäkligt mycket godis bjuds det på.

Nu satte jag direkt igång att jailbreaka... förstås. Och hu vad bra det gick. Men även för Er som låter den vara orörd så kommer det bli rena julafton.

Kom ihåg att ta backup på telefonen innan ni uppgraderar.

Nu har den väntade uppgraderingen 4.01 kommit på iTunes. Det är en fix som tar hand om problemet med mottagningen som främst drabbat de med iPhone 4.

// Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måndagen 21/6 kommer iOS 4 släppas på iTunes. Jag har fått äran att få hem den och installerat den på min nalle. Jäkligt mycket godis bjuds det på.

Nu satte jag direkt igång att jailbreaka... förstås. Och hu vad bra det gick. Men även för Er som låter den vara orörd så kommer det bli rena julafton.

Kom ihåg att ta backup på telefonen innan ni uppgraderar.

// Mange

Hej

Kan man ladda ner iOS4 på en iPhone 3GS som inte är jailbreakad. Kör Telias abonemang.

MVH

Göte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Javisst kan du göra det. Det bästa är om du väntar till måndag så kommer den på via iTunes. SE TILL ATT iTUNES HAR BACKUP PÅ DINA KÖPTA APPS!

Vill du inte vänta så kan du bara googla så hittar du PreReleasen (det är samma som kommer på måndag) och installera den manuellt via iTunes. Du behöver absolut INTE ha den jailbreakad för att göra detta.

Skicka ett PM så kan jag länka dig rätt... här finns en artikel: http://pixelatedgeek.com/2010/06/ios4-jailbreak-and-multitasking-now-available-for-iphone-3g/

Om inget annat så har du mycket godis att vänta på måndag... framåt kvällen ska du kunna söka efter uppdateringen via iTunes.

// Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iOS 4 funkar fint. Najs med möjlogheten att ordna i "mappar". Fick mycket bättre överblick över alla appar nu.

Multitaskingen har jag inte provat, känns inte som om jag behöver den

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppgraderade precis och det känns som ett lyft. Jag som har flera e-postlådor gillar den samlade vyn man kan få som gör att jag slipper hoppa fram och tillbaka mellan kontona.

Det fina är att man nu kan lägga Hotmail/Live under "Annan" som e-postkonton utan att använda externa tjänster. Detta ligger som en nyhet hos MS förvisso, men jag upptäckte det inte förrän med iOS 4.

Jag vill också ha en Iphone :(

Det fina är att det är superenkelt att låsa upp iPhone igen. 2 timmar efter releasen kom upplåsningen. Den kom inte ens till senaste 3.1.3 mjukvaran om man uppdaterade via iTunes.

Så hittar du en begagnad billig iPhone 3G eller 3Gs så ska jag hjälpa dig låsa upp den. Tar 20 minuter för hela rasket. Tyvärr måste den jailbreakas för detta, men det finns skydd för det också (tänker på virus osv)

// Manneman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad gör jag när det inte går att ladda hem iOS4 via iTunes? :(

Har provat ett 15-tal gånger och den stannar vid 378 Mb och säger att det tagit för lång tid och att uppkopplingen stängdes ner. Vilket den inte gjort... Har provat två olika datorer, med två olika operatörer (Telia samt Tele2).

Någon som har en idé???

//Anne-Lie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det måste uppgradera iTunes till 9.2 innan du kan uppgradera! Oavsett du kan ta ner iOS 4 eller inte!!!

Du kan ta hem uppdateringen separat på nätet... beroende på vilken modell du har (2G, 3G eller 3Gs). Det är samma språk i en och samma firmware. Du hittar den här: Redmond Pie

...några rader under bilden (det är den officiella Appleservern som är direktlänkad). Spara den på hårddisken. Starta iTunes och under iPhones förstasida så håller du Shift (på datorns tangentbord) nertryckt samtidigt som du klickar på knappen "Återställ"... bläddra dig fram till var du sparade den nerladdade filen. Viola... sen uppgraderas din iPhone!

Var noga med att välja rätt telefonmodell nu... :P

// Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det måste uppgradera iTunes till 9.2 innan du kan uppgradera! Oavsett du kan ta ner iOS 4 eller inte!!!

Du kan ta hem uppdateringen separat på nätet... beroende på vilken modell du har (2G, 3G eller 3Gs). Det är samma språk i en och samma firmware. Du hittar den här: Redmond Pie

...några rader under bilden (det är den officiella Appleservern som är direktlänkad). Spara den på hårddisken. Starta iTunes och under iPhones förstasida så håller du Shift (på datorns tangentbord) nertryckt samtidigt som du klickar på knappen "Återställ"... bläddra dig fram till var du sparade den nerladdade filen. Viola... sen uppgraderas din iPhone!

Var noga med att välja rätt telefonmodell nu... :P

// Mange

:rolleyes: Okej att jag färgar håret, men jag är inte blond, hihi

9.2 var det första jag laddade hem, det är resten som inte går. Jag har en 3Gs och försöker enligt konstens alla regler, men jag fattar inget... Börjar snart bli :angry:

"Problem uppstod vid hämtningen av programvara för iPhone-enheten.

Nätverksanslutningen kopplades ned på grund av en tidsgräns.

Kontrollera att nätverksinställningarna är korrekta och att närverksanslutningen till Internet fungerar, eller försök igen senare."

Detta är det meddelande jag ständigt får oavsett vilken dator och operatör jag använder mig av.

Någon som har ett bra tips till vad jag kan göra? Vill inte gärna skiljas från min iPhone för att skicka in den!!! Vilket var det som jag fick som alternativ i butiken jag köpt den...

//Anne-Lie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:rolleyes: Okej att jag färgar håret, men jag är inte blond, hihi

Jag menade inte att "blondförklara" dig, men det är surt om man tankar hem 3-400 mb och får fel version.

Felet du beskriver är ganska vanligt och det har med telefonen att göra... precis när paketet är nerladdat och uppgraderingen ska initieras så hamnar man i en timeout. Det tar helt enkelt för lång tid. Därför rekommenderas iPhone användare med detta problemet att följa den beskrivning jag lämnar ovan.

För att klargöra vad det är jag beskriver... man plockar hem uppdateringen UTANFÖR iTunes.

// Manneman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag menade inte att "blondförklara" dig, men det är surt om man tankar hem 3-400 mb och får fel version.

Felet du beskriver är ganska vanligt och det har med telefonen att göra... precis när paketet är nerladdat och uppgraderingen ska initieras så hamnar man i en timeout. Det tar helt enkelt för lång tid. Därför rekommenderas iPhone användare med detta problemet att följa den beskrivning jag lämnar ovan.

För att klargöra vad det är jag beskriver... man plockar hem uppdateringen UTANFÖR iTunes.

// Manneman

Jag tål att skämta med!!!

Jag har nu laddat ner det manuellt, då kommer det som en komprimerad fil och jag väljer att extrahera den... Gjorde jag fel då? När jag sedan trycker Shift och Återställ (efter säkerhetskopiering) så finns det ingen fil som slutar med .ipsw

Erkänner att just nu känner jag mig väldigt blond, inte så vanligt när det handlar om tekniska saker...

Mera tips önskas!!!

//Anne-Lie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Windows känner inte igen formatet.... men det känns av att den är komprimerad. När den är nerladdad så se bara till att den har filändelsen .ipsw

Den ska se ut som en vit legobit!

Manneman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ger snart upp, brukar inte vara känd för att ha tålamod och nu har jag försökt i snart en vecka...

Finns inget som har ändelsen ".ipsw"

"Inga objekt matchade sökningen"

Ingen vit legobit...

Vad är det som helt plötsligt ska vara så svårt? Allt annat med denna telefon är ju så simpelt!!!

//Anne-Lie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Filen du tankade hem... den ska heta "iPhone2,1_4.0_8A293_Restore.ipsw" (on du tar hem för 1Phone 3Gs) Använder du Internet Explorer kommer den heta *.zip på slutet. Byt namn på filen från .zip till .ipsw

NU ska det fungera!!!

Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjoho, det fungerade!!!

Tack så otroligt mycket för att ni orkade med alla mina hopplösa frågor! Allra helst ett stort TACK till Manneman/Mange, har du inte släppt så släpp tummarna nu :D

Mapparna färdiga, bakgrundsbilden densamma och är där hela tiden ;)

//Anne-Lian

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...