Jump to content

Råd om en bärbar

Recommended Posts

Hej.

Förstår att du läser annonsbladet från elgiganten.

När jag köpte min laptop hade jag bestämt i förväg att jag skulle köpa den där.(ung.tre mån.sedan)

Dom har ju ofta bra priser.

Jag väntade 3-4 veckor innan jag bestämde mig för en hp som låg bra till prismässigt.

Ung.som den du funderar på.

Något har ju gjort att du fastnat för den.

Om du gillar den så köp den.Bränn ut en återställningsCD när du köpt den för det är nog ingen skiva med.

Säkert ett bra köp ;)

Ja jag tycker det ser bra ut för priset. Lite tråkigt med E-Sata men det går rätt fort med USB om det inte är jätte mängder som skall skrivas samtidigt. Jag har sedan tidigare en HP med AMD processor och i efterhand har jag fått höra att just AMD:s mobila CPU:er skulle vara varmare än Intels och därmed kräva högre fart på kylfläktar vilket ju ge mer ljud. Det är inte jag själv som köper denna men jag har sagt åt köparen att verkligen lyssna noga på datorn både vid vila och arbete.

Datorn verkar ju vara rätt ny så det kanske inte finns så många som har verklig kännedom om just denna.

Bränn ut en återställningsCD när du köpt den för det är nog ingen skiva med.

Säkert ett bra köp ;)

Man skall alltid bränna ut en återställningsskiva...

Numera är det yterst få datotillverkare som lämnar med skivor (är det ö h t någon???)...

Bättre med en återställningspartition på hårddisken..:huh::P:blink:

(Fast personligen så lägger man på vissa märken (Acer bl a) med så myckjet skräp på datorer idag, med trialversioner av det mesta och onödiga grejer med för den delen..

Edited by ByggareBob

Numera är det yterst få datotillverkare som lämnar med skivor (är det ö h t någon???)...

(Fast personligen så lägger man på vissa märken (Acer bl a) med så myckjet skräp på datorer idag, med trialversioner av det mesta och onödiga grejer med för den delen..

Ja att det följer med en massa har ju varit uppe här tidigare men det är nåt man får ta om man inte bygger själv.

Men det är ju bara att ta bort det man inte vill ha.

Men en sak jag fick med var hp supp.ass.som med jämna mellanrum letar efter uppdateringar

till hårdvaran.

Det tycker jag bara är en fördel.

Men att det är ett skitbatteri i gillar jag inte.Kan bara köra ung.en timma med det.

Fick med office 2007 i tre mån. för studenter som jag tog bort efter konstens alla regler.

Men det kommer uppdateringar från windows update ändå.

Tänkte jag skulle ta upp det i en annan tråd.

Och CGD.

Jag har intel i denna så det om värmen vet jag inte.

Denna hörs knappt i alla fall.Ännu.

Men med lite damm i så blir det nog annorlunda :)

Edited by kudden

Köpte en Zietec i DK med Vista Home premium för ett par år sedan, fick med båda en ren Vistaskiva (OEM) och en skiva med alla drivers till laptoppen...