Gå till innehåll

WIE8 går inte åter till websidan där jag var.


agakhan

Recommended Posts

Sedan senaste Windowsuppdateringen går inte WIE8 tillbaka till platsen där jag var. Jag¨öppnar ensida ,scrollar ner till en artikel ovh öppnar och läser den sedan klickar jag på återpilen högst upp till vänster. Då går läsaren INTE tillbaka där jag var tidigare utan går upp till toppen på websidan varje gång. När jag kör Mozilla Firefox så funkar det som det ska.

Detta hände vid senaste Windows uppdateringen. Letar efter Windows Internet Explorer 8 för omladdning men hittar inte någon. Will inte avinstallera WIE8 för en ny nerladdning för då tappar jag mina Favoriter. Gå alltid fel om jag sparar och sedan tar tillbaka dem.

Någon som har tips vad göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte direkt en lösning på ditt problem men ett annat sätt att använda IE är att klicka ut den nya sidan i en ny flik. Då är det bara att stänga den fliken när du läst klart i stället för att backa.

yea, men ett fel har uppstått och skall lösas och det borde vara Microsoft!!!!! Har meddelat dem, men väntar inte för mycket av dem. Finns inget på deras hemsida om detta. Det är ju de som orsakat skiten!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Alltså tänk på att Microsoft är ett stort företag och att man kommer knappast starta en KB-artikel bara för att du har problem.

Vad är det för sida du besöker som uppför sig på detta vis, och skulle du kunna göra en steg för steg beskrivning av hur man återskapar problemet så andra kan testa med.

För om jag gör som du skrivit, t.ex gå in på aftonbladet.se klickar på en artikel och sen backar så kommer jag tillbaka till aftonbladet.se högst upp.

Menar du att du ska komma tillbaka och samma länk som du klickade på skall vara fokuserad?

Redigerad av si3rra
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså tänk på att Microsoft är ett stort företag och att man kommer knappast starta en KB-artikel bara för att du har problem.

Vad är det för sida du besöker som uppför sig på detta vis, och skulle du kunna göra en steg för steg beskrivning av hur man återskapar problemet så andra kan testa med.

Titta i min trådstart så ser du vad som är problemet. Superlight har samma problem!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså tänk på att Microsoft är ett stort företag och att man kommer knappast starta en KB-artikel bara för att du har problem.

Vad är det för sida du besöker som uppför sig på detta vis, och skulle du kunna göra en steg för steg beskrivning av hur man återskapar problemet så andra kan testa med.

För om jag gör som du skrivit, t.ex gå in på aftonbladet.se klickar på en artikel och sen backar så kommer jag tillbaka till aftonbladet.se högst upp.

Menar du att du ska komma tillbaka och samma länk som du klickade på skall vara fokuserad?

Yes ,så har det alltid funkat tidigare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yes ,så har det alltid funkat tidigare.

Ok si3erra.

Aftonbladet........scrolla till mitten "stjärnan som vågar spela ful".......öppna denna sida........backa med pilen uppe till vänster.

nu ska du INTE komma till Aftonbladet.se högst upp utan till mitten på Aftonbladet där du var tidigare. "stjärnan som vågade vara ful"

Så har det varit så länge jag kommer ihåg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok si3erra.

Aftonbladet........scrolla till mitten "stjärnan som vågar spela ful".......öppna denna sida........backa med pilen uppe till vänster.

nu ska du INTE komma till Aftonbladet.se högst upp utan till mitten på Aftonbladet där du var tidigare. "stjärnan som vågade vara ful"

Så har det varit så länge jag kommer ihåg.

Så är det på Opera,Mozilla och Google

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite märkligt, på expressen så kommer man tillbaka till gamla positionen men på aftonbladet gör man inte.

Börjar ju nästan tro att det kan ligga i kodningen av sidan,

Cynthia, kan du testa expressen med?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite märkligt, på expressen så kommer man tillbaka till gamla positionen men på aftonbladet gör man inte.

Börjar ju nästan tro att det kan ligga i kodningen av sidan,

Cynthia, kan du testa expressen med?

Du har rätt si3erra på Expressen.se funkar det normalt!!!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tror iaf att det är något med kodningen, då expressen tillåter att du blir tillbaka skickad, medan aftonbladet laddas hela sidan om på nytt.,

Nu funkar det igen. Påtalade för Aftonbladet och de påstod att de haft ett fel och nu rättat till det men det bara drabbat Windows 7 användare.Fel för jag kör Windows Vista Premium och det drabbade mig!!!!

Nu har jag ett annat fel som WIE8 ger mig. När jag söker en websida med Google och får upp ett antal sökresultat så väljer jag en sida och öppnar den. Trycker sedan på återknappen för att öppna en annan sida men då gå den tillbaka till Googels startsida inte till det sökresultat jag tidigare fått.

Någon mera som har detta problemet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...