Gå till innehåll

Windows installer fel, kan inte installera något.


D10S

Recommended Posts

Hej!

Detta problem har bara dykt upp (att inte kunna installera). När jag ska installera något som jag laddat ner t.ex Sony Vegas trial som jag laddade ner från internet så klickar jag på kör som vanligt och den sätter igång med att installera, men sen försvinner rutan och hela datorn laggar fast. Första gången blev jag förvånad och väntade ca 3 minuter, testade CTRL ALT DELETE men fortfarade inget svar från datorn, så jag stängde av den genom att hålla in ström knappen. Startade sedan datorn och försökte igen men som förut så laggade datorn fast, den här gången tänkte jag vänta riktigt länge så jag gick och såg på tv och kom tillbaks 40 minuter efter och då stog det "Det gick inte att komma åt tjänsten Windows installer, detta kan hända om Windows installer inte är korrekt installerat, kontakta företagets supportavdelning för mer information", började då googla, hittade bla denna sida i en tråd där en person hade ungefär samma problem som mig, testade det som stog i alla kommentarer men fortfarande så fungerar det inte.

Jag har testat att Felsöka :C, virussöka, startat om Windows installer samt allt den är beroende av för att fungera, använd recovery skivan och reparerat, kollat så att allt finns i de där mapparna (kommer inte ihåg namnen).

Har verkligen ingen lust för att formatera eftersom jag gjorde det för ca 2 veckor sedan.

Anledningen till att jag formaterade var för att jag inte kunde installera nya uppdateringar men det fungerade efter jag formaterat om datorn, men nu fungerar inte det här, finns det något mer jag kan göra?

Tack på förhand :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svar 54
  • Skapat
  • Senaste svar

Toppostare i den här tråden

Toppostare i den här tråden

Bilder i tråden

  • 1 år senare...

Har samma problem och försökte med att ladda ner

WindowsServer2003-KB942288-v4-ia64.exe (hur ska jag veta att detta är rätt fil?) kör widows Vista 64 bit

24.6MB och de gick OK den extraherade filen men jag fick ingen installation. Vad ska jag göra? Please!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Andreas och e-son för att ni försöker hjälpa mig.

Har nu kört Fixit och alla metoderna upp till Metod 4 utan att det hjälpt.

Om problemet kvarstår går du till steg 4.

Metod 4: Registrera om installationsmotorn

Viktigt! Den här metoden gäller endast Windows XP och Windows Server 2000.

  1. Klicka på Start, Kör, skriv cmd i dialogen och klicka sedan på Kommandotolken.
  2. Skriv följande i kommandotolken, och tryck på RETUR efter varje rad:
    MSIExec /unregister
    MSIExec /regserver
  3. Försök att installera eller avinstallera igen.

Den ska jag väl inte köra?

Metod 3 visade att jag hade version4.5

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta kommer upp ned en röd stjärna.

"Det gick inte att komma åt tjänsten WINDOWS INSTALLER. Detta kan hända om WINDOWS INSTALLER inte är korrekt installerat.

Kontakta företagets supportavdelning för ytterligare hjälp"

-Skulle hämta BANKID säkerhetsprogram men gick inte.

- Java försökte uppdateras men gick inte.

-Jag har försökt köra ÄTERSTÅLLNINGSPROGRAMMET och det går men i slutet efter uppstart av datorn kommer det upp att ingen återställing av filer kunde göras.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gå till Kontrollpanelen/Program och funktioner... kolla om du kan se "Windows Installer 4.5". I så fall, avinstallera!

Efter omstart kan du ladda ner och installer om den...

http://www.microsoft.com/downloads/sv-se/details.aspx?FamilyID=5a58b56f-60b6-4412-95b9-54d056d6f9f4&DisplayLang=sv

...välj "Windows6.0-KB942288-v2-x64.msu"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Högerklicka -> Spara mål som (om du använder IE)

Har du kontrollerat tjänsten Windows installer?

Start -> kör -> "services.msc" (utan "") leta upp Windows installer

Högerklicka välj egenskaper på den och prova om det går att starta och stoppa den, startmetod ska nog stå på manuell, kolla även om du får något felmeddelande om du klickar på fliken beroenden.

Redigerad av si3rra
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Start- > kör, där skriver du services.msc

när du får upp rutan "Tjänster" så letar du upp Windows installer där, högerklickar på den och väljer egenskaper

och prova om det går att starta och stoppa den, startmetod ska nog stå på manuell, kolla även om du får något felmeddelande om du klickar på fliken beroenden.

Alternativt kan den nås från, kontrollpanelen -> administrationsverktyg -> Tjänster

Redigerad av si3rra
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Start- > kör, där skriver du services.msc

när du får upp rutan "Tjänster" så letar du upp Windows installer där, högerklickar på den och väljer egenskaper

Alternativt kan den nås från, kontrollpanelen -> administrationsverktyg -> Tjänster

"Windows installer" finns inte med under tjänster!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så om du öppnar ett kommandofönster som administratör (skapa en ny genväg på skrivbordet, till sökvägen "cmd" utan "" och döp den till valfritt, högerklicka på den och välj kör som administratör, den nya svarta rutan du ska få upp borde heta Administratör: Kommandotolken

i den prova skriva

net start MSIserver

Vad får du för svar då?

och hur gick det med registerfilen från tidiagare har du valt kör och slagit samman den med registret?

Redigerad av si3rra
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack men det blir för mycket Si3rra vid den här tiden. Glöm inte att jag är 100 år och har bara två celler kvar som bråkar med varandra!

Registerfilen flyttas bara till "Anteckningar" när jag valt "kör" se skärmklipp ovan.

Tack och godnatt.......... försöker imorgon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Använd Internet Explorer för att ladda ner registerfilen. Firefox läser den som text. Annars är det, i Firefox, som si3rra säger... högerklicka på nedladdningen och välj "Spara länk som...".

Redigerad av e-son
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kör IE9.När jag klickar på reg filen lägger den sig som text i " Anteckningar" Högerklicka på texten i anteckningar?Nerladdningen funkar inte. Nu har jag testat så mycket att det bara snurrar runt. Vänligen ge mig nya instruktioner på vad jag ska göra.

Jag ser att du är från Majorna och jag från Masthugget, det ska va goa gubbar som hjälper en!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...