D10S Posted June 24, 2010 Share Posted June 24, 2010 Hej! Detta problem har bara dykt upp (att inte kunna installera). När jag ska installera något som jag laddat ner t.ex Sony Vegas trial som jag laddade ner från internet så klickar jag på kör som vanligt och den sätter igång med att installera, men sen försvinner rutan och hela datorn laggar fast. Första gången blev jag förvånad och väntade ca 3 minuter, testade CTRL ALT DELETE men fortfarade inget svar från datorn, så jag stängde av den genom att hålla in ström knappen. Startade sedan datorn och försökte igen men som förut så laggade datorn fast, den här gången tänkte jag vänta riktigt länge så jag gick och såg på tv och kom tillbaks 40 minuter efter och då stog det "Det gick inte att komma åt tjänsten Windows installer, detta kan hända om Windows installer inte är korrekt installerat, kontakta företagets supportavdelning för mer information", började då googla, hittade bla denna sida i en tråd där en person hade ungefär samma problem som mig, testade det som stog i alla kommentarer men fortfarande så fungerar det inte. Jag har testat att Felsöka :C, virussöka, startat om Windows installer samt allt den är beroende av för att fungera, använd recovery skivan och reparerat, kollat så att allt finns i de där mapparna (kommer inte ihåg namnen). Har verkligen ingen lust för att formatera eftersom jag gjorde det för ca 2 veckor sedan. Anledningen till att jag formaterade var för att jag inte kunde installera nya uppdateringar men det fungerade efter jag formaterat om datorn, men nu fungerar inte det här, finns det något mer jag kan göra? Tack på förhand Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gsb Posted June 24, 2010 Share Posted June 24, 2010 Ladda hem en ny version av Windows Installer och installera. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
agakhan Posted April 17, 2012 Share Posted April 17, 2012 Har samma problem och försökte med att ladda ner WindowsServer2003-KB942288-v4-ia64.exe (hur ska jag veta att detta är rätt fil?) kör widows Vista 64 bit 24.6MB och de gick OK den extraherade filen men jag fick ingen installation. Vad ska jag göra? Please! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted April 17, 2012 Share Posted April 17, 2012 Det är inte rätt fil och den kommer inte att fungera. Från sidan http://www.microsoft.com/downloads/sv-se/details.aspx?FamilyID=5a58b56f-60b6-4412-95b9-54d056d6f9f4&displayLang=sv ska du ta filen Windows6.0-KB942288-v2-x64.msu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
agakhan Posted April 17, 2012 Share Posted April 17, 2012 Försökte med den filen men gick inte.(uppdateringen gäller inte för datorn) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted April 18, 2012 Share Posted April 18, 2012 Kolla den här support-artikeln... http://support.microsoft.com/kb/2438651/sv Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
agakhan Posted April 18, 2012 Share Posted April 18, 2012 Tack Andreas och e-son för att ni försöker hjälpa mig. Har nu kört Fixit och alla metoderna upp till Metod 4 utan att det hjälpt. Om problemet kvarstår går du till steg 4. Metod 4: Registrera om installationsmotorn Viktigt! Den här metoden gäller endast Windows XP och Windows Server 2000. Klicka på Start, Kör, skriv cmd i dialogen och klicka sedan på Kommandotolken. Skriv följande i kommandotolken, och tryck på RETUR efter varje rad: MSIExec /unregister MSIExec /regserver Försök att installera eller avinstallera igen. Den ska jag väl inte köra? Metod 3 visade att jag hade version4.5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
agakhan Posted April 18, 2012 Share Posted April 18, 2012 Detta kommer upp ned en röd stjärna. "Det gick inte att komma åt tjänsten WINDOWS INSTALLER. Detta kan hända om WINDOWS INSTALLER inte är korrekt installerat. Kontakta företagets supportavdelning för ytterligare hjälp" -Skulle hämta BANKID säkerhetsprogram men gick inte. - Java försökte uppdateras men gick inte. -Jag har försökt köra ÄTERSTÅLLNINGSPROGRAMMET och det går men i slutet efter uppstart av datorn kommer det upp att ingen återställing av filer kunde göras. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted April 18, 2012 Share Posted April 18, 2012 Gå till Kontrollpanelen/Program och funktioner... kolla om du kan se "Windows Installer 4.5". I så fall, avinstallera! Efter omstart kan du ladda ner och installer om den... http://www.microsoft.com/downloads/sv-se/details.aspx?FamilyID=5a58b56f-60b6-4412-95b9-54d056d6f9f4&DisplayLang=sv ...välj "Windows6.0-KB942288-v2-x64.msu" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
agakhan Posted April 18, 2012 Share Posted April 18, 2012 Den finns inte i program och funktioner och jag har försökt installera:"Windows6.0-KB942288-v2-x64.msu" då kommer det upp "uppdateringen gäller inte datorn" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted April 18, 2012 Share Posted April 18, 2012 (edited) Ett långskott, men prova att tvinga in standardinställningarna i registret, med bifogad reg-fil. Starta sedan om och testa. WindowsInstallerDefault.reg Edited April 18, 2012 by e-son Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
agakhan Posted April 18, 2012 Share Posted April 18, 2012 Tack e-son men hur gör jag då? Tänk på att jag är 100 år och har få celler kvar i huvet!!! Men försöker ändå att hänga me. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted April 18, 2012 Share Posted April 18, 2012 Ladda ner filen, högerklicka på den och välj "Slå samman", samt godkänn i UAC och efterföljande dialog. Starta om och testa. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
agakhan Posted April 18, 2012 Share Posted April 18, 2012 När jag klickar på din länk kommer den upp i Anteckningar!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
agakhan Posted April 18, 2012 Share Posted April 18, 2012 Hä är filen i anteckingar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
si3rra Posted April 18, 2012 Share Posted April 18, 2012 (edited) Högerklicka -> Spara mål som (om du använder IE) Har du kontrollerat tjänsten Windows installer? Start -> kör -> "services.msc" (utan "") leta upp Windows installer Högerklicka välj egenskaper på den och prova om det går att starta och stoppa den, startmetod ska nog stå på manuell, kolla även om du får något felmeddelande om du klickar på fliken beroenden. Edited April 18, 2012 by si3rra Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
agakhan Posted April 18, 2012 Share Posted April 18, 2012 Högerklicka på vad?Ja jag har kollat Start -> kör -> "services.msc" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
si3rra Posted April 18, 2012 Share Posted April 18, 2012 (edited) Start- > kör, där skriver du services.msc när du får upp rutan "Tjänster" så letar du upp Windows installer där, högerklickar på den och väljer egenskaper och prova om det går att starta och stoppa den, startmetod ska nog stå på manuell, kolla även om du får något felmeddelande om du klickar på fliken beroenden. Alternativt kan den nås från, kontrollpanelen -> administrationsverktyg -> Tjänster Edited April 18, 2012 by si3rra Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
agakhan Posted April 18, 2012 Share Posted April 18, 2012 Får upp detta. Se bif skärmklipp Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
agakhan Posted April 18, 2012 Share Posted April 18, 2012 Si3rra, tack försökt allt du föreslår. Ingen felmeddelanden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
agakhan Posted April 18, 2012 Share Posted April 18, 2012 Start- > kör, där skriver du services.msc när du får upp rutan "Tjänster" så letar du upp Windows installer där, högerklickar på den och väljer egenskaper Alternativt kan den nås från, kontrollpanelen -> administrationsverktyg -> Tjänster "Windows installer" finns inte med under tjänster!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
si3rra Posted April 18, 2012 Share Posted April 18, 2012 (edited) Så om du öppnar ett kommandofönster som administratör (skapa en ny genväg på skrivbordet, till sökvägen "cmd" utan "" och döp den till valfritt, högerklicka på den och välj kör som administratör, den nya svarta rutan du ska få upp borde heta Administratör: Kommandotolken i den prova skriva net start MSIserver Vad får du för svar då? och hur gick det med registerfilen från tidiagare har du valt kör och slagit samman den med registret? Edited April 18, 2012 by si3rra Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
agakhan Posted April 18, 2012 Share Posted April 18, 2012 Tack men det blir för mycket Si3rra vid den här tiden. Glöm inte att jag är 100 år och har bara två celler kvar som bråkar med varandra! Registerfilen flyttas bara till "Anteckningar" när jag valt "kör" se skärmklipp ovan. Tack och godnatt.......... försöker imorgon. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted April 19, 2012 Share Posted April 19, 2012 (edited) Använd Internet Explorer för att ladda ner registerfilen. Firefox läser den som text. Annars är det, i Firefox, som si3rra säger... högerklicka på nedladdningen och välj "Spara länk som...". Edited April 19, 2012 by e-son Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
agakhan Posted April 19, 2012 Share Posted April 19, 2012 kör IE9.När jag klickar på reg filen lägger den sig som text i " Anteckningar" Högerklicka på texten i anteckningar?Nerladdningen funkar inte. Nu har jag testat så mycket att det bara snurrar runt. Vänligen ge mig nya instruktioner på vad jag ska göra. Jag ser att du är från Majorna och jag från Masthugget, det ska va goa gubbar som hjälper en! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts