Gå till innehåll

Windows installer fel, kan inte installera något.


D10S

Recommended Posts

  • Svar 54
  • Skapat
  • Senaste svar

Toppostare i den här tråden

Toppostare i den här tråden

Bilder i tråden

Du skrev ju ”filen ligger på skrivbordet”. :wacko: Stämmer det är det bara att fortsätta som e-son skrev: ”högerklicka på den och välj "Slå samman", samt godkänn i UAC och efterföljande dialog. Starta om och testa.”

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du skrev ju ”filen ligger på skrivbordet”. :wacko: Stämmer det är det bara att fortsätta som e-son skrev: ”högerklicka på den och välj "Slå samman", samt godkänn i UAC och efterföljande dialog. Starta om och testa.”

Ja det bifog klippet "Windows inst2" ligger på skrivbordet. Höger klickar jag på det kommer inte "Slå samman" upp ,finns inte bland valen.

Öppnar jag den och klickar "kör" så kommer nästa bifog klipp "Windows reg" upp

Högerklickar jag på den kommer det upp "kopiera hämtningslänk". Klickar jag på "kör" så händer ingenting.

post-851-0-50112900-1334852350.jpg

post-851-0-57261500-1334852697_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du aldrig laddat ner en programfil och installerat ett program tidigare? Detta går till på exakt samma sätt. Jag är ledsen, men du har tangerat min pedagogiska förmåga. Jag vet inte hur jag skall förklara bättre. :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad jag förstår så ligger .reg-filen på Skrivbordet och då är det väl möjligt att först starta registereditorn och inifrån den öppna .reg-filen. Vad tror du om det, e-son?

Klicka fram Start-menyn

I den lilla sökrutan skriv in: regedit

Starta programmet "regedit" som kommer fram i listan ovanför.

Välj: Arkiv - Importera

Leta fram .reg-filen på Skrivbordet

Klicka på Öppna

Eller, e-son, tror du att det är fel på fil-associationen för reg-filer eftersom rätt saker inte verkar finnas i högerklicksmenyn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cecilia.

Nej, den funkar ok sedan 3 år tillbaka. Varit lite slö i uppstart och nedladdningar. Misstänker att ett program som heter Iolu som jag köpte och installerade som skulle fräscha upp filerna.Lät den ta bort skadliga filer utan att kolla vilka.

Avinstallerade skiten då den gjorde mera skada än nytta.

Har Norton Internet Security med brandvägg/antivirus etc. Noga med uppdateringar.Kollat HD via Health program och den är i god kondition.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar vara strul med hur du öppnar / kör filen.

Jo,, du kan av vad jag kan se öppna " WindowsInstallerDefault.reg " i Anteckningar.. Inlägg #15

Gör samma sak igen, alltså öppna den i Anteckningar.

I Anteckningar,,, gå till menyn "Arkiv / Spara Som,,,"

Spara filen som ,,, Filnamn : WindowsInstallerDefault.reg ,,, Filformat : Alla filer.

Spara inte som Textdokument (*.txt) och kolla var filen sparas, enklast är kanske på Skrivbordet.

Det ska dyka upp en ny ikon med "turkosa tärningar" på Skrivbordet.

Högerklicka på på den nya ikonen,, finns "Slå samman" ( med fet stil högst upp i högerklicksmenyn ) där ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, man kan importera till registret så som Cecilia beskriver. Man kan också dubbelklicka på reg-filen för att starta importprocessen. Jag tyckte bara att det var något oklart om filen verkligen blivit nedladdad och i så fall i vilket format, eller om det bara var någon genväg som hamnat på skrivbordet.

Hur som helst verkar det vara ett antal problem med datorn... Windows installer ur funktion, IE öppnar ingen nedladdningsdialog, filhantering/-association/kontextmenyer verkar skadat, som exempel.

Redigerad av e-son
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det bästa vore nog en ominstallation av Windows.

Ja det är generallösningen på alla problem !!!! Ska jag göra det så köper jag ny dator istället. 3 år gammal Dell och Windows Vista och nu strul med Windows Installer och sen ominstallation.Lika bra göra jobbet på en ny dator.

Tack i alla fall för att ni försökte hjälpa mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är sällan jag brukar föreslå en ominstallation men det verkar vara flera problem med din Windows-installation och då kan det vara mycket snabbare att ominstallera än att försöka fixa dem en och en. Du har ju redan hållit på sedan i tisdags med bara detta problem. En ominstallation brukar ofta ge en snabbare dator dessutom.

Men visst kan du försöka få in registerändringen så som jag skrev förut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det är generallösningen på alla problem !!!! Ska jag göra det så köper jag ny dator istället. 3 år gammal Dell och Windows Vista och nu strul med Windows Installer och sen ominstallation.Lika bra göra jobbet på en ny dator.

Kan rekommendera en Windows 7-licens istället för helt ny dator. Inga problem med såpass ny hårdvara. Vista kommer du, som jag ser det, dessutom alltid att ha problem med... det är helt enkelt inget bra operativsystem.

Redigerad av e-son
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan rekommendera en Windows 7-licens istället för helt ny dator. Inga problem med såpass ny hårdvara. Vista kommer du, som jag ser det, dessutom alltid att ha problem med... det är helt enkelt inget bra operativsystem.

Tack e-son för förslaget. Ska fundera på det. Är intresserad av DELLs Allt-i-ett dator "Inspiron One 2320 stationär allt-i-ett-dator med pekskärm"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill bara meddela alla som försökte hjälpa mig att nu funkar Windows installer även om den inte finns i "Tjänster".

Nu kan jag ladda ner filer igen. Jag har inte gjort något utan den var funkade rätt som det var. Skit samma nu installerar jag et nytt OS program Windows 7.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Kan rekommendera en Windows 7-licens istället för helt ny dator. Inga problem med såpass ny hårdvara. Vista kommer du, som jag ser det, dessutom alltid att ha problem med... det är helt enkelt inget bra operativsystem.

Tack e-son. Nu har jag en ny fräsch dator igen med Windows 7 Home Premium..

Ett problem är att alla min mail på Thunderbird försvann och ligger på ett USB minne i en SQLITE-file.

Hur öppnar jag den filen så jag får fram mejlen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu kanske det är jag som är ute och reser, men jag tror inte du har dina mail i någon SQLITE-fil. I så fall undrar jag hur du fått dit dom. Jag kör själv med Thunderbird och mina mail finns i en "profilmapp" som heter just Mail... vilket är den mapp du alltså borde ha backat upp innan uppgraderingen, eller hur du nu installerade W7.

Sökväg till mappen är...

C:\Users\<användare>\AppData\Roaming\Thunderbird\Profiles\xxxxxxxx.default\Mail.

Vill man ha en fullständig backup på Thunderbird, tar man lämpligen en kopia på...

C:\Users\<användare>\AppData\Roaming\Thunderbird\Profiles

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...