Gå till innehåll

Skydrive - Komma åt som nätverksenhet eller FTP


Recommended Posts

Hejsan!

Är det någon som vet ifall man kan använda Windows Live Skydrive i Windows Explorer? Jag skulle vilja antingen mappa upp en nätverksenhet eller ansluta till tjänsten med FTP.

När jag googlade på detta lyckades jag hitta SD Explorer som delvis gör detta. Dock har gratisversionen sina begränsningar. Sedan vore det alltid bekvämt att kunna komma åt tjänsten direkt från Exporer utan en tredjepartslösning.

Tack på förhand!

Med vänlig hälsning RobinP

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tipsen! Jag har dock inte fått det att fungera än, i XP säger den direkt att resursen inte kunde hittas medan i Windows 7 klagar den på mitt användarnamn och lösenord, som jag vet är inskrivna korrekt. Någon som fått det att funka?

MVH RobinP

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte exakt hur du tänkt använda SkyDrive ihop med Utforskaren, men en variant kan ju vara att installera nya betaversionen av Windows Live Essentials från http://explore.live.com/windows-live-essentials-beta. I den ingår Windows Live Sync. Genom att skapa en eller flera mappar i Utforskaren och välja att synkronisera dem med ditt "SkyDrive Synched Storage" så kan du enkelt ha åtminstone 5 GB filer synkroniserade med din "näthårddisk" på SkyDrive och samtidigt använda Utforskaren för att enkelt ordna och sortera filerna och mapparna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för alla tips. Det jag tänkt använda Skydrivetill är att lagra dokument och bilder som jag vill kunna nå från flera olika datorer. Jag sitter nämligen på flera olika burkar och på olika platser och har insett att det blir så jobbigt att glömma ett USB-minne. :-) Så det jag ville var att mappa upp en nätverksenhet och jobba direkt mot Skydrive (med dokument och likande alltså), men om Live Sync funkar bra kan man ju lika grna använda det.

Men jag ska även testa Gladinet och SDExplorer, de verkar iallafall bra att använda.

Med vänlig hälsning RobinP

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 månad senare...

Hej.Hoppar på denna tråden,istället för att starta en ny.

Tanken med Skydrive är ju jättesmart,men en stor nackdel har jag hittat:

Jag ville slippa att släpa med mig usb-minnet till min polare,så därför kopierade jag alltså upp filerna till min Skydrive.

Väl hemma hos min polare,så ville jag kopiera ner dem och spara dem till hans dator.

Men jag fick det inte till att funka.Det enda som verkade vara i närheten var att man kunde flytta filerna mellan mapparna i sin Skydrive.

Det faktum att man även bara kunde flytta en och en fil åt gången fick mig att verkligen börja fundera om detta var något att ha.

Går det inte att kopiera ner filerna till en annan dator från Skydrive?

Vad är isåfall tanken med Skydrive?

Tacksam för svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...