Gå till innehåll

Windows Live Messenger 2010 Beta


Recommended Posts

jag har lagt in den hemma och tycker den fungerar bra.

även mail och photo gallery har fått sig en översyn.

mest påtagligt är väl att allt skall slås samman med facebook,

och att gränssnittet Ribbon finns på alla versionerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

än så länge inget bekymmer med den!

Enda baksidan var väl att man inte kunde välja bort andra komponenter i Live paketet.

Men det är ju en Beta så....

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket sammanträffande. Var nyss inne o kollade på det. Försökte hitta var man tog ner enbart Mesenger för allt det andra är jag inte intresserad av. Kunde inte heller hitta någon sådan länk så det får vänta.

Lutar dock åt att jag kommer lägga ner hela min MSN närvaro. Gillar inte Messenger och det lär inte bli bättre när de tvingar på en facebook skiten också och alla alternativ till Messenger har sina brister de också.

Fan vad Microsoft förstör med sin monopolställning. Det är inte bara Internet Explorer som sabbat hela surfupplevelsen genom att frångå allt vad standarder heter utan även MSN som fick alla okunniga att lämna ICQ som var så mycket bättre.

Också de där jä-a tutorna i fotbolls VM jag hatar dem!

Och värmen, må vintern komma tidigt och bli lång!

Sådär, lite frukost på det så kanske det inte blir en så dålig dag trots allt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör betan och jag fick välja vad jag ville installera så jag valde bort Allt utom MSN, förstår inte vart problemet är hos er andra som inte får några val

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket sammanträffande. Var nyss inne o kollade på det. Försökte hitta var man tog ner enbart Mesenger för allt det andra är jag inte intresserad av. Kunde inte heller hitta någon sådan länk så det får vänta.

Jag kör betan och jag fick välja vad jag ville installera så jag valde bort Allt utom MSN, förstår inte vart problemet är hos er andra som inte får några val

Har man redan Live-paketet kan man inte välja bort något under "uppdateringen". Man kan dock komplettera med ytterligare komponenter. Har man dock inget förinstallerat så kan man välja vad man vill ha även endast Messenger

Där är förklaringen!

// Manneman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har man redan Live-paketet kan man inte välja bort något under "uppdateringen". Man kan dock komplettera med ytterligare komponenter. Har man dock inget förinstallerat så kan man välja vad man vill ha även endast Messenger

Där är förklaringen!

// Manneman

Jag hade ju ett Windows Live Mail sen tidigare!

En bra sådan också! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...
Gäst TweekiE

Hoppas på att det inte blir lika bloatat som senaste.

Såg ju ut som en virtuell lekplats.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst TweekiE

Fungerade självklart inte... antagligen för att jag använder a-patch för att ta bort all ful reklam. <_<

förövrigt så ser det kanske 15% mindre bloatat ut än den tidigare versionen vilket är bra. :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

förövrigt så ser det kanske 15% mindre bloatat ut än den tidigare versionen vilket är bra. :rolleyes:

Det måste vara en bugg. :) Fortsätt rapportera så jag slipper skräpa ner datorn med det i onödan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst TweekiE

Fungerar fortfarande inte... ska kolla lite inställningar.

Ärligt talat: jag har aldrig gillat messenger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Många i min bekantskapskrets har fått problem med just mailen. Detta har, mig veterligen, inget med Windows Live Messenger att göra. För någon vecka sedan körde Microsoft igång sin nya Hotmail och sajten har fått ett rejält lyft. Tyvärr har detta inneburit en del problem för vissa användare...

Det enda tipset jag läst om som verkar fungera för vissa är att rensa Temporary Internet Files och Cookies. Samtidigt är jag ganska säker på att Microsoft arbetar med problemet från sin sida. Gör man en sökning på Google så får man upp ganska många träffar som härleder till just den nya Hotmail-tjänsten.

// Manneman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...