Jump to content

Någon med erfarenhet av Vista och Win7 Manager?

kudden

Recommended Posts

Hej.

Nej jag förstår att det inte är nån kritik.

Men det innehåller det mesta som man kan behöva

i stället för en massa andra program.

Körde en reg.städning och tog bort 1200 objekt på win7.

Bra eller inte?

Har ingen aning.

Men snabbare gick det i alla fall.

Hej,

Vad tog den bort, Körde en reg.städning och tog bort 1200 objekt på win7. Bra eller inte?

hoppas att du eller programmet skapade en återställningspunkt innan, det "städade" din dator.

Då har du ju ngt att återvända till om du bestämmer dig för att inte köpa programmet efter din "trial period" är över,

eller om det blir problem.

Mvh

Mats H

Innehåller inte de där programmen förutom dvs städfunktioner också en massa inställningsmöjligheter? Dels vanliga kontrollpanels-typ men även sådant som normalt kräver att man gräver lite djupare eller rent utav registerhackar? Har varit nyfiken på att testa det själv faktiskt men aldrig riktigt orkat eftersom jag tycker Windows 7 funkar ganska bra som det är.

Innehåller inte de där programmen förutom dvs städfunktioner också en massa inställningsmöjligheter? Dels vanliga kontrollpanels-typ men även sådant som normalt kräver att man gräver lite djupare eller rent utav registerhackar? Har varit nyfiken på att testa det själv faktiskt men aldrig riktigt orkat eftersom jag tycker Windows 7 funkar ganska bra som det är.

Jo inställningsmöjligheter finns.

Men registerhackar..Nej knappast.

Ta hem och prova det.

Gör en återställningspunkt först.

Det gjorde jag.

Här har städats för glatta livet.Jag fick positivt resultat ;)

:D Vill du testa lite... vara försökskanin åt oss andra fegisar?

Det kanske finns möjlighet att se vad den ändrar eller tar bort... kul i så fall.

Ja,ja e lite sån.Jag testar mycket.

Kanske därför den raderade en massa.

Vet att sådana program kan vara lite luriga.

Då skall det provas :)

Skulle det hända något hoppas jag få hjälp härifrån ;)

Ska eventuellt testa programmet i VMware virtuellt. Det var ett tag sedan jag körde Win 7 virtuellt, men jag har en kopia sparad, sedan jag körde det på Vista, innan jag köpte Win 7 Ultimate.

Att testa program virtuellt i någon av programmen VMware, VirtualBox eller Virtual PC är en mycket bra idé, särskilt nya program, som man inte vet så mycket om. Den fysiska riktiga datorn, kan på så sätt, aldrig nerlusas med en massa skräp mm.

Ska eventuellt testa programmet i VMware virtuellt. Det var ett tag sedan jag körde Win 7 virtuellt, men jag har en kopia sparad, sedan jag körde det på Vista, innan jag köpte Win 7 Ultimate.

Att testa program virtuellt i någon av programmen VMware, VirtualBox eller Virtual PC är en mycket bra idé, särskilt nya program, som man inte vet så mycket om. Den fysiska riktiga datorn, kan på så sätt, aldrig nerlusas med en massa skräp mm.

Ok :)

:D Vill du testa lite... vara försökskanin åt oss andra fegisar?

Det kanske finns möjlighet att se vad den ändrar eller tar bort... kul i så fall.

Ja det som tas bort lägger sig i papperskorgen med möjlighet att lägga tillbaka det.

Har testat win xp manager7 i XP Pro på en virtuell installation i VMware Workstation. Rensade registret: 580 poster första gången, 2:a gången 11 poster sedan en 3:e gång då 4 poster rensades. Föreslog backupp av registret. Ska lägga tillbaka och se vad som händer. Rensade junkfiler. Med 1-click cleaner rensades både filer och register ytterligare, vad registerposterna hamnade vet jag inte, kanske måste till en inställning där, junkfilerna hamnade i papperskorgen även här. Nu gäller det om backuppen funkar och om programmet kan avinstallera sig på XP Pro.

Kunnde inte lägga tillbaka kopian på registret, ska kolla detta igen efter en återställning av den virtuella disken. När jag avinstallerade, togs det mesta bort, lämnade några mappar och en post i registret kvar på disken. I Windows 7 togs allt bort, när jag avinstallerade programmet.

Men det är onödigt mycke information i programmet, tycker jag, andra kanske tycker det är bra.

Edited by OlleBull

Har testat win xp manager7 i XP Pro på en virtuell installation i VMware Workstation. Rensade registret: 580 poster första gången, 2:a gången 11 poster sedan en 3:e gång då 4 poster rensades. Föreslog backupp av registret. Ska lägga tillbaka och se vad som händer. Rensade junkfiler. Med 1-click cleaner rensades både filer och register ytterligare, vad registerposterna hamnade vet jag inte, kanske måste till en inställning där, junkfilerna hamnade i papperskorgen även här. Nu gäller det om backuppen funkar och om programmet kan avinstallera sig på XP Pro.

Kunnde inte lägga tillbaka kopian på registret, ska kolla detta igen efter en återställning av den virtuella disken. När jag avinstallerade, togs det mesta bort, lämnade några mappar och en post i registret kvar på disken. I Windows 7 togs allt bort, när jag avinstallerade programmet.

Men det är onödigt mycke information i programmet, tycker jag, andra kanske tycker det är bra.

Ja den mesta informationen finns och lite till.

Är ju dessutom kapabel att ta bort många program. städprogram avinst.program och defrag.

Om det sköter det lika bra kan man ju inte veta.avinst.tar bort precis allt vilket jag inte vet något som gör.

Men personligen gillar jag det mer och mer.

Jag testade igen och registret återställs genom programmet, så nu funkade det,. likaså att lägga tillbaka från papperskorgen. Jag försökte förra gången, genom att klicka på registerfilen, det var det som inte gick.

Programmet verkar seriöst, men jag tycker jag klarar mig utan det. Tror jag .:)

Det kostar ju drygt 300kr.

Men att jämföra vad ett säkerhetsprogram kostar

kan det kanske vara värt att betala det.

Gratis antivirus är ju lika bra som ett för 500kr.

Edited by kudden