Jump to content

Kan ej byta bakgrundsbild i WIndows 7

cattem

Recommended Posts

Ah... Anledningen till att jag frågade är det faktum att om man kör en oäkta Windows Vista eller Windows 7 licens och blir tagen med byxorna ner av äkthetskontrollen via Windows Update så kan just bakgrunden avaktiveras.

Nu menar jag inte att alla som har problem har en oäkta licens... men det är en fråga som kan eliminera en del fixande.

Hoppas du förstår och inte känner dig träffad...

1. När du ska byta bakgrund... gör du det via "Kontrollpanelen\Utseende och anpassning\Anpassning"?

2. Har du patchat systemet för att kunna använda tredjeparts teman? Det kan också vara en orsak... i vissa sämre byggda teman så kan just bakgrundsfunktionen sluta fungera.

// Manneman

Aha... du svarade enkelt själv nu... Windows 7 Starter Edition kan man INTE byta bakgrundsbild på... det är borttaget på den versionen. Leta på nätet så kan du hitta hacks för att aktivera det men det finns alltså inte som standard i Starter Edition. Att tänka på är att om man genomför registerhack för att aktivera bakgrundsbilder i Starter Edition så bryter man mot Microsofts licensavtal och i teorin har man förverkat sin licens... så jag avråder dig från det.

Manneman