Gå till innehåll

Problem vid program installation


Havspappan

Recommended Posts

Är precis ny med w7. Har en 64bit pro licens. Jag har gjort ett admin konto och ett arbetskonto utan admin rättigheter där jag jobbar. När jag installerar program, t.ex senast Spotify, så gör jag det utifrån mitt arbetskonto och får då ange admin lösenord under installationen. Helt i sin ordning. Nu till det märkliga. Nyinstallerat så har jag tillgång till det nya programmet från arbetskonto men nästa gång jag loggar in så finns programmet bara tillgängligt från admin kontot. Detta har nu hänt med två olika program ( vissa program frågar om det skall vara tillgängligt för alla och då funkar det)Jag undrar om det finns någon inställning som jag inte är medveten om som ställer till det. Finns det någon som kan ge mig så att man får tillgång till programmen från alla konton?

Hälsningar

Bengt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det som händer är att då du anger användarnamn och lösenord för ditt adminkonto så installeras programmet under den användaren och i vissa fall så lägger programmen bara startmenygenvägar för den användare som installerar programmet istället för alla användare på datorn.

Du behöver kopiera in eller skapa en genväg till programmen i C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Startmenu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...