Gå till innehåll

Äkta Windows 7 men sedan har Microsoft blockerat nyckeln


Hamilton_Swede

Recommended Posts

Hej.

Jag ska ta hela historien från börja så ni hänger med vad som har hänt.

Jag köpte en Produktnyckel till Windows 7 Ultimate på Tradera och säljaren skickade

även en kopia av skivan.

Jag installerade och nyckeln funkade som han/hon hade lovat.

Hade inga som helst problem att ladda ner uppdateringar och allt var frid och fröjd.

Nu ca 3 månader senare dök "Det här Windows-exemplaret är inte äkta" upp

Jag har provat att skriva in produktnyckeln igen men det står att Microsoft har blockerat den nyckeln.

Vad f*n är det frågan om?

Har jag blivit lurad av personen på Tradera?

Har säljaren sålt samma nyckel till någon annan så det "krockar" med microsoft server?

Eller har Microsoft strulat till de?

Nån som har en ide?

Mvh Hamilton

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Man skall aldrig köpa programvara eller licensnycklar på nätet överhuvudtaget.

Det som hänt är att säljarens licens och skiva är den riktiga, och är aktiverad. När du försöker göra samma sak, så krockar aktiveringarna med varandra.

Köp äkta programvara i fortsättningen råder jag dig till:

http://www.microsoft...?displaylang=sv

Den enda hjäölp du kan få finns här:

http://www.microsoft...&pg=prepurchase

Anmälan mot Traderasäljaren kan du göra här:

http://www.microsoft...?displaylang=sv

Redigerad av ByggareBob
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså... hur fick du licensnyckeln? På hologrametikett eller på en bit papper? Du fick en kopia av skivan... en riktig pressad Microsoft-skiva då eller?

Jag föreslår att du kontaktar MS och försöker reda ut med dom om det blivit problem. Visar det sig att du blivit blåst på Tradera,vilket det faktiskt verkar som, så ska du absolut anmäla detta!!!

Personligen har jag fått flera Windows nycklar skickade till mig... men då har jag vetat omständigheterna och känt avsändaren. Att köpa en nyckel på Blocket (tror inte det är tillåtet där) eller på Tradera... ja, då får man nästan ta det. På tradera köper man en oöppnad retail version på sin höjd.

Jag hoppas verkligen detta är ett enda missförstånd och att du löser det med Microsoft....

Lycka till!

// Manneman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
Gäst TweekiE
Postad · Gömd av Andreas Stenhall, Juli 19, 2010 - Ingen anledning gavs
Gömd av Andreas Stenhall, Juli 19, 2010 - Ingen anledning gavs

Lungt... finns massvis med program för att ta bort skräp-meddelanden som kommer upp och stör för att du inte vill betala 2k för ett operativ (förståeligt men sant).

Dessutom så blockar pyttemjuk (microsoft) inte ens nycklar om dessa inte har blivit använda RIKTIGT MYCKET.

Ja, han är en bedragare!

Bättre att köpa en riktig kopia!

I alla fall för dem som har råd! :blink:

Länk till kommentar
  • 7 månader senare...

Hamilton_Swede!

Märkligt att du fick en kopia på en Windows 7 DVD, bara det luktar skumt.. Alltså finns orginalet kvar och kan användas till fler kopior och flera blir lurade. Du borde fått den inköpta DVD skivan med Windws 7 orginalet av säljaren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Vi har blivit uppmärksammade på att det just nu säljs piratkopierad Windows Ultimate på populära sajter där privatpersoner köper och säljer av varandra, dvs Blocket, Tradera med flera"

http://windowslive.se/mvh/post/2011/01/26/Hur-undviker-du-att-bli-lurad-att-kopa-piratkopierad-programvara.aspx

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, samma sak har hänt för mig.

Jag köpte windows 7 ultiamte på tradera, det gick bra att installera och aktivera med produkt nyckeln som man fick med i förpackningen.

Men nu när jag ska aktivera Windows igen så står det : "Produktnyckeln du har angett kan inte användas eftersom den har blockerats av Microsoft"

Och när jag klickar på länken som "Gero" länkade, så står det "Eftersom Windows som installerats på datorn är äkta kan du utnyttja säkerheten, tillförlitligheten och skyddet som det ger."

Så jag fattar inte riktigt vad som är fel :S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

TIll Notice:

Man skall aldrig köpa programvara eller licensnycklar på nätet överhuvudtaget.

Det som hänt är att säljarens licens och skiva är den riktiga, och är aktiverad. När du försöker göra samma sak, så krockar aktiveringarna med varandra.

Köp äkta programvara i fortsättningen råder jag dig till:

http://www.microsoft...?displaylang=sv

Den enda hjäölp du kan få finns här:

http://www.microsoft...&pg=prepurchase

Anmälan mot Traderasäljaren kan du göra här:

http://www.microsoft...?displaylang=sv

Som föregående talare säger så kontrollera först med Microsoft om det är så att nyckeln använts för ett större antal aktiveringar och därmed blivit blockerad som "piratad". Sedan tar vi det vidare därifrån.

Produktaktivering.

020-140 00 15

Ring Microsoft så hjälper dem dig, det är det bästa man kan göra med såna här problem.

Redigerad av si3rra
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmmm.. okej, men vad skulle man säga då isf?

Ah jag har köpt den från tradera blablabla? det låter ju inge bra hah:P

Sanningen vara längst i det fallet.

Detta är ingen nyhet för Microsoft.

Ju mer komplicerade historier, desto mindre chans att få hjälp.

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har tidigare ringt och frågat Microsoft om köp av begagnade Windows. Svar, inga som helst problem men ring Microsoft innan köp för att kontrollera serienumret. Du får då också svar på vilken variant du köper.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...

Man får väl sälla sig till den skaran som ev. blivit lurad.

Jag köpte en Win7 Ultimate, inplastad med licensnyckel, två skivor för 32 resp. 64 bit. Allt ser äkta ut från "lappen på kartongen till licensnyckeln i paketet.

Nu efter drygt tre månader så dyker rutan upp med att Windows inte är äkta.

Jag har försökt att aktivera skivan igen genom att skriva in produktnyckeln på systemsidan och fått meddelandet att Microsoft har blockerat produkten. Jag har även ringt och försökt att telefonaktivera den men får återigen nekande svar. Tyvärr hade supporten stängt när jag satte igång så jag kan inte ringa till dom.

Har någon annan fått klarhet i vad som hänt? Jag läste någonstans att en stor uppdatering kan påverka operativsystemet så det krånglar, kan det bero på detta eller ska man känna sig blåst, eller...? :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du tittar på denna sida! så ser du hur kan kontrollera om äkthetsbeviset är äkta. Titta på Äkthetsbevis för programvara från återförsäljare

Där ser du att genom Port-Holes skall löpa pappersfiber med en invävd metalltråd. Förfalskade kopior har där bara vanligt tryck med samma text och saknar både pappersfibrer och metalltråd, ofta också fel färg. Förstora bilden så ser du var du skall titta.

Sedan undrar jag ifall det säljs några äkta Windows 7 Ultimate ö.h.t. på Tradera. Varifrån får man tag på en äkta retail version som sedan kan säljas för 600:- till 700:- !?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sedan undrar jag ifall det säljs några äkta Windows 7 Ultimate ö.h.t. på Tradera. Varifrån får man tag på en äkta retail version som sedan kan säljas för 600:- till 700:- !?

Äntligen någon som reagerade på det förutom mig... har liksom inte riktigt fattat hur man vågar. Auktioner i all ära... men visst fattar man misstanke?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag läste någonstans att en stor uppdatering kan påverka operativsystemet så det krånglar, kan det bero på detta eller ska man känna sig blåst, eller...?

Nej tyvärr är det inte så enkelt, om Microsoft har blockerat produktnyckeln så är det inte mycket man kan göra såvitt jag vet. Kontakta ändå Microsoft och förklara situationen, kanske kan de hjälpa dig få ordning och reda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...