Gå till innehåll

ViRobot Desktop 5.5 For 64bit - Anti-Virus only


Recommended Posts

Har någon testat denna, och i så fall har du/ni ett omdömme?

Jag har hittat via goole att version 5.0 skulle vara besvärlig att avinstallera, så information är viktig före installation.

ViRobot Desktop 5.5 For 64bit

Jämförelse av olika program gjord av Brien Posey som tidigare var säkerhetsansvarig på fort knox

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte testat det men det används ju av virustotal som en av motorerna så det är väl knappast "dåligt". Låter ju inte kul att det är svårt att avinstallera men det är ju de flesta säkerhetspaket idag. Finns alltid skit kvar under dolda enheter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jämförelsen du länkar till är från 2003 så den är ju helt och hållet irrelevant idag.

Jag vet att den är gammal, men om den var så mycket bättre då än de som jämfördes så kan den knappast vara sämre idag då de övriga är precis lika dåliga nu som då.

Jag hittade den av en ren händelse då jag läste om andra program.

Det som jag skulle tycka vara intressant är info om hurvida den är bättre/sämre eller lika som microsofts security essentials, som jag har idag.

Jag ska testa ett tag, så får vi se :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet att den är gammal, men om den var så mycket bättre då än de som jämfördes så kan den knappast vara sämre idag då de övriga är precis lika dåliga nu som då.

Man kan inte resonera så eftersom det har skett en enorm utveckling av både skadliga program och antivirusprogram sedan 2003. Idag är det fullkomligt ointressant hur program reagerar på 7 år gamla virus som infekterar filer. Det finns några virus, t ex varianter av virut, i omlopp som infekterar filer idag, men det går aldrig att reparera en sådan fil därför att de virusen är så mycket värre (och finns i sådana mängder av varianter) än de virus som de testar med på webbsidan. Dagens skadliga program är till mer än 99% program som skapar nya filer i datorn och inte sådana som ändrar befintliga filer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag viker mig för överheten :) . När det gäller den här typen av frågor/resonomang slår du mig på fingrarna lätt...

Hursomhelst, jag hittade ingen trial på x64 versionen, så ett mail skickades till supporten med en förfrågan.

Återkommer när jag fått respons från dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Någon trial på x64 finns det inte, men den stora skillnaden är att i x64 är det bara antivirus medan x86/32bit är komplett enl deras support.

Jag har bett om en jämförelse mellan deras program och ms security essentials, vi får väl se om det blir någon...

Redigerad av Venoms
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick svar från dem...

Hello, thank you for email us again.

Every security solution service company has own detection rules and policy, so the choice is yours.

Our ViRobot Anti-Virus for 64 bits fits perfectly with 64 bits system, and you will like it.

Surt ställe... inte speciellt kundvänliga

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...