Venoms Posted July 11, 2010 Share Posted July 11, 2010 Har någon testat denna, och i så fall har du/ni ett omdömme? Jag har hittat via goole att version 5.0 skulle vara besvärlig att avinstallera, så information är viktig före installation. ViRobot Desktop 5.5 For 64bit Jämförelse av olika program gjord av Brien Posey som tidigare var säkerhetsansvarig på fort knox Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted July 11, 2010 Share Posted July 11, 2010 Jämförelsen du länkar till är från 2003 så den är ju helt och hållet irrelevant idag. Jag kan inte komma ihåg att jag har sett något om ViRobot förut. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumfie Posted July 12, 2010 Share Posted July 12, 2010 Har inte testat det men det används ju av virustotal som en av motorerna så det är väl knappast "dåligt". Låter ju inte kul att det är svårt att avinstallera men det är ju de flesta säkerhetspaket idag. Finns alltid skit kvar under dolda enheter. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted July 12, 2010 Author Share Posted July 12, 2010 Jämförelsen du länkar till är från 2003 så den är ju helt och hållet irrelevant idag. Jag vet att den är gammal, men om den var så mycket bättre då än de som jämfördes så kan den knappast vara sämre idag då de övriga är precis lika dåliga nu som då. Jag hittade den av en ren händelse då jag läste om andra program. Det som jag skulle tycka vara intressant är info om hurvida den är bättre/sämre eller lika som microsofts security essentials, som jag har idag. Jag ska testa ett tag, så får vi se Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted July 12, 2010 Share Posted July 12, 2010 Jag vet att den är gammal, men om den var så mycket bättre då än de som jämfördes så kan den knappast vara sämre idag då de övriga är precis lika dåliga nu som då. Man kan inte resonera så eftersom det har skett en enorm utveckling av både skadliga program och antivirusprogram sedan 2003. Idag är det fullkomligt ointressant hur program reagerar på 7 år gamla virus som infekterar filer. Det finns några virus, t ex varianter av virut, i omlopp som infekterar filer idag, men det går aldrig att reparera en sådan fil därför att de virusen är så mycket värre (och finns i sådana mängder av varianter) än de virus som de testar med på webbsidan. Dagens skadliga program är till mer än 99% program som skapar nya filer i datorn och inte sådana som ändrar befintliga filer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted July 12, 2010 Author Share Posted July 12, 2010 Jag viker mig för överheten . När det gäller den här typen av frågor/resonomang slår du mig på fingrarna lätt... Hursomhelst, jag hittade ingen trial på x64 versionen, så ett mail skickades till supporten med en förfrågan. Återkommer när jag fått respons från dem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted July 12, 2010 Share Posted July 12, 2010 Vi har väl våra olika specialiteter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted July 13, 2010 Author Share Posted July 13, 2010 (edited) Någon trial på x64 finns det inte, men den stora skillnaden är att i x64 är det bara antivirus medan x86/32bit är komplett enl deras support. Jag har bett om en jämförelse mellan deras program och ms security essentials, vi får väl se om det blir någon... Edited July 13, 2010 by Venoms Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted July 14, 2010 Author Share Posted July 14, 2010 Fick svar från dem... Hello, thank you for email us again. Every security solution service company has own detection rules and policy, so the choice is yours. Our ViRobot Anti-Virus for 64 bits fits perfectly with 64 bits system, and you will like it. Surt ställe... inte speciellt kundvänliga Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted July 14, 2010 Share Posted July 14, 2010 Nej, det blev man inte mycket klokare av Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts