Gå till innehåll

Program ges bort gratis varje dag - Giveaway of the day


johannes

Recommended Posts

  • 1 månad senare...

Ska testa det, är det sånt som bara går att installera och aktivera en gång det som man laddar ner från den sidan förresten?

Hej.

Ja antagligen.Det är första gången jag hämtat nåt därifrån.

Man får ingen nyckel att spara så det antar jag.

Det bara drar igång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läste på en blog nyligen att man varnade lite för just de senaste defragmenterings programmet då andra program ifrån samma programmakare klassats som tvivelaktiga.

Ja,men man kan undra varifrån det kommer..

Konkurrenter kanske?

IObits ASC har ju fått på näsan för sin registerstädare

men smart defrag är det ju inget fel på.

Vad och vem skall man tro på egentligen ;)

Att registerstädare inte är bra att använda har jag blivit övertygad om.

Förutom ccleaner då.(fast det satt långt inne) :)

Redigerad av kudden
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja,men man kan undra varifrån det kommer..

Konkurrenter kanske?

IObits ASC har ju fått på näsan för sin registerstädare

men smart defrag är det ju inget fel på.

Vad och vem skall man tro på egentligen ;)

Att registerstädare inte är bra att använda har jag blivit övertygad om.

Förutom ccleaner då.(fast det satt långt inne) :)

På ett vis så är de ju trevligt & få pröva på program som annars kostar en slant helt gratis och där finns säkert många ifrån fattigare länder som utnyttjar detta till max.

Ta gärna en tripp till Raymonds forum & freebie sektionen där många återfinns ifrån bl.a Indien.

Men jag håller med..Varifrån kommer dessa program och hur mycket är förvanskat & hackat :)

Ang. defragmenterings-programmet, det finns en artikel skriven på dotTech.org om ni vill läsa vidare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 månad senare...
  • 2 månader senare...
OlleBull

Skrivet Idag, 16:42

Man måste ladda ner och installera inom angiven tid, förstår jag. Eller kan man vänta med installationen?

Så här står det i medföljande readme-fil.

You have to install it before the Giveaway offer for the software is over.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...

Om man vill få lite mer "kött på benen" beträffande dagens "giveaway of the day" så kan man gå in på signaturen Ashrafs hemsida och läsa mer om detta och en hel del andra promos och freeware-offers. Man bör gå in varje dag och checka av utbudet för erbjudandena är tidsmässigt korta. Ibland kan man göra riktiga fynd och gratis brukar ju vara gott.

Ashraf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 månad senare...
  • 1 månad senare...
  • 1 månad senare...

Man måste ladda ner och installera inom angiven tid, förstår jag. Eller kan man vänta med installationen?

Precis som Gepe beskriver så måste programmet installeras inom föreskriven tid i dem flesta fallen.

Beror lite på hur GAOTD valt att ge bort specifikt program, vilken form av installer som används osv.

Ibland har jag sett vid några fåtal gånger man själv provat att för vissa har man lämnat ut den ordinarie setupfilen från tillverkaren direkt.

Men oftast så levereras den ursprungliga installern "omsluten" av en s.k Wrapper, alltså ännu en installer tillverkad av GAOTD själva.

Tidigare har den sett ut som en nyckel till ikon, vad den i sin tur kan innehålla.... :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Precis som Gepe beskriver så måste programmet installeras inom föreskriven tid i dem flesta fallen.

Beror lite på hur GAOTD valt att ge bort specifikt program, vilken form av installer som används osv.

Ibland har jag sett vid några fåtal gånger man själv provat att för vissa har man lämnat ut den ordinarie setupfilen från tillverkaren direkt.

Men oftast så levereras den ursprungliga installern "omsluten" av en s.k Wrapper, alltså ännu en installer tillverkad av GAOTD själva.

Tidigare har den sett ut som en nyckel till ikon, vad den i sin tur kan innehålla.... :P

Japp,ett exempel är progrmmet som GAOTD ger ut idag. Det enda man behöver göra är att man installerar och sen skriver licensen som man får i readme filen!

Vill passa på och uppmana till att det är auslogic 5.1 booster som ges ut nu,har tidigare testat 4.1 och den var grymm!

http://www.giveawayoftheday.com/auslogics-boostspeed-5-1/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...

Jag såg den tidigare i dag. Är det något som du essob kan rekommendera?

Många, av varandra oberonde tester, visar attt Mamutu är ett effektivt skyddsprogam.

Mycket lättdrivet som bonus.

Mamutu är ett beteendeskydd vilket innebär, i vissa fall, ett agerande från ägaren.

Anbefalles ett kunnande från ägaren om dom processer som härbärgera datorn.

Personligen föredrar jag Mamutu framför AV/AM som uppdateras med "ziljoner" definitionsfiler.

LionKing, och många på detta forum, har inget problem med att hantera ett beteendeskydd.

Svårare dock för "Farbror Torsten".

Jag använder Mamutu.

imho/emrm. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...