Gå till innehåll

Tv som skärm.


ulph

Recommended Posts

Denna fråga har kommit upp ett antal gånger, har läst igenom alla svar som har getts kring denna fråga, men jag blir inge klok tyvär.

Men som sagt, jag har kopplat samman min dator som är en HP Pavilion dv4000, med min tv (Centrum eCom12N) via en scart anslutning.

Jag får, som många andra fram bilden, men den är svart vitt grå.

Har läst i andra svar och ändrat inställningar till Pal utsignal från datorn, blir lite fundersam dock när jag ser att det finns ett antal olika Pal alternativ, t.ex. pal-s, pal-b och så vidare.

Vilken av dessa Pal ska jag använda?

Sedan har ni även get tipset om att ändra ingången på Teven till s-video, eller hur ni skrev. Har letat förtvivlat efter den inställningen på teven utan något resultat.

Jag vore tacksam om någon ville hjälpa mig med detta snarast.

//Ulph

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har läst det förut, blev mycket klokare av det då.

Ska testa med Pal-B nu.

Skulle bli mäkta chockad om det fungerade, datavärlden är ofta lika med strul för mig :roll:

Som sagt, det blev ingen förändring.

Har läst det att man borde ha en omvandlare, är det en sådan ni syftar på då?

http://www.netonnet.se/index.asp?iid=52239

//Ulph

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade samma problem som dig för något år sedan, innan jag köpte en LCD-TV och använde DVI-porten istället.

Jag kunde inte få färg på TV:n via Scart, utan var tvungen att använda Composite för detta. Det är troligen detta du använder redan nu, fast du använder en "Scart-omvandlare". Du borde ha en Composite-ingång någonstans på TV:n (förutom på din Scart). Testa den - det blir ingen skillnad på kvalitet då du troligen du redan kör med Composite via Scart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade samma problem som dig för något år sedan, innan jag köpte en LCD-TV och använde DVI-porten istället.

Jag kunde inte få färg på TV:n via Scart, utan var tvungen att använda Composite för detta. Det är troligen detta du använder redan nu, fast du använder en "Scart-omvandlare". Du borde ha en Composite-ingång någonstans på TV:n (förutom på din Scart). Testa den - det blir ingen skillnad på kvalitet då du troligen du redan kör med Composite via Scart.

Jag misstänker att jag inte har någon Composite ingång på teven, köpte den för 6-7 år sen, och då var det en simpel modell på den tekniska biten.

Ska kolla up det iaf, annars får jag väl vänta snällt tills jag har råd med en bättre tv.

//Ulph

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag misstänker att jag inte har någon Composite ingång på teven, köpte den för 6-7 år sen, och då var det en simpel modell på den tekniska biten.

//Ulph

Composite borde finnas, även ifall din tv är 10-15 år gammal. Ingången brukar kunna sitta på framsidan eller på högra/vänstra kanten av tv:n. Ingången är gul.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...