PCGuiden Posted July 14, 2010 Share Posted July 14, 2010 Jag har x64 system men den envisas med att installera både 32/64 versionerna av java, varför??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ByggareBob Posted July 14, 2010 Share Posted July 14, 2010 Därför att de flesta webplatser kör 32-bitarsversionen av Java och det kan ju vara bra att ha båda, eller hur? Om du kör IE8 i 64-bitarsversionen så måste även Javastödet vara 64-bitars. Elelr tänker jag fel??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted July 14, 2010 Share Posted July 14, 2010 (edited) Min fundering är om det verkligen finns en spelare eller java runtime filer för x64. Jag vet att jdk finns för x64 men inte säker på att det ovan nämnda finns. Om det inte finns, blir det automatiskt 32bit som laddas hem och installeras. Edited July 14, 2010 by Venoms Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PCGuiden Posted July 14, 2010 Author Share Posted July 14, 2010 Så här ser det ut nu: Nu skall jag ha lite Java Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted July 14, 2010 Share Posted July 14, 2010 Kan det vara detta... Vi har upptäckt att du använder en 64-bitars webbläsare för visning av den här sidan. Om du använder 32-bitars och 64-bitars webbläsare växelvis måste du installera både 32-bitars och 64-bitars Java om du vill ha Java Plug-in för båda webbläsarna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PCGuiden Posted July 14, 2010 Author Share Posted July 14, 2010 Så kan det nog vara , då får jag förhålla mig till detta Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts