Gå till innehåll

HP Pavilion Notebook svart skärm...


Recommended Posts

HP Pavilion dv9099ea Notebook PC.

Helt plötsligt så tände sig inte skärmen vid uppstart...

Kopplade in en extraskärm som jag fick bild på.

Men när jag kopplade boer skärmen och stängde av så tänkte jag att jag testar att starta

upp...och då fick jag "normalskärm" igen...detta har hänt tå gånger. Första gången startade jag om 4 gånger.

Tre gånger gick det bra men fjärde uppstarten så var det svart igen. Så fram med extraskärmen igen och samma procedur...

Nu har jag notebookskärmen igång igen. Har inte testat att starta om den här andra gången.

Några teorier någon?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glappkontakt i kablaget mellan skärm och dator. HP brukar ha problem det.

Håller med ovan inlägg!

Prova att föra skärmen fram & tillbaka vid start och se om den blinkar till.. Om så är fallet, så är det glapp i någon kabel till skärmen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Då kanske det är något min lokale datorreparatör kan fixa?

Glömde att nämna att jag INTE stängde locket när jag startade om gång 1-3 igår. Gång fyra däremot så hade locket varit nere.

Ska testa att stänga av och inte dra ner locket när jag tar kvällen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glappkontakt i kablaget mellan skärm och dator. HP brukar ha problem det.

Var har du fått den uppgiften från? Skärmkabelns g-järns genomföring på HP är just den lösningen de har lyckats med.

Det är snarare hans integr. graph-chips som håller på att ge upp. Vida känt hos garantirepet på Infocare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! Som sagt...fäller jag inte skärmen så kan jag stänga av/på som vanligt.

Däremot i vänteläge kan jag fälla locket och det startar upp som vanligt...

Inget "fladder" i skärmen om jag drar den fram och tillbaka. Det gäller när den är

igång och när den är svart.

Very strange!

Kjell-Åke

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Hej! Inga uppdateringar har gjorts av mig...och inte har jag varit inne och "pillat" heller där jag inte borde vara...

Testade en sak efter jag läst senaste inlägget. Ominstallerade GeForce drivrutinerna från "återställningsmodulen".

Då gick det så långt att Xp loggan kom upp vid uppstarten (jag stängde locket när datorn stängde av).

Tyvärr så slocknade skärmen efter Xp loggan...men det tyder på att det INTE är ett elfel? Eller?

Lutar åt att göra en Pc-återställning...då borde ju problemet vara löst om det handlar om mjukvarufel...

Nu har jag gjort en pc-återställning...ogjort arbete tyvärr. Felet kvarstår...men det måste väl betyda att det är

fel på "hårdvaran"?

Redigerad av kjell-ake
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...