CGD Posted January 28, 2006 Share Posted January 28, 2006 Jag har ett litet märkligt problem som jag inte hittar någon lösning på. Ibland så försvinner, syns inte, innehållet i Windows mappen och Temporary Internet Files mappen. Det enda som syns i Windows mappen är System mappen men den är helt tom. Men när jag öppnar Internetalternativ och väljer visa filer så finns alla Temporary Internet Files där. Det här är irriterande och jag har inte en aning om varför filerna plötsligt, för ett tag, kan bli gömda för mig. Är det någon annan som vet? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plun Posted January 28, 2006 Share Posted January 28, 2006 Hej Hur är visningsalternativen inställda ? via Utforskaren > Meny verktyg Mappalternetiv > fliken visning ? Sedan kommer du iaf inte åt allt av den temporära sophögen. Med det här verktyget ser man allt. http://support.it-mate.co.uk/?mode=Product...=index.datsuite 8) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted January 28, 2006 Share Posted January 28, 2006 Hej Bra länk du hade där Plun Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CGD Posted January 28, 2006 Author Share Posted January 28, 2006 Hej Plun. Det är inställt för att visa alla filer. Och även när innehållet i dessa mappar inte syns så är det rätt inställt i mappalternativ. Det är inte index filen jag är ute efter utan filmfiler. När jag kommer förbi någon rolig film på nätet så försöker jag spara den men oftast går de inte att ladda ner men många gånger så filmen i Temporary Internet Files mappen så det är bara att kopiera filmfilen därifrån till valt ställe på någon hårddisk. Men när då datorn vägrar visa mig den här mappen blir det lite problem. Likadant när jag behöver kolla upp något i Windows mappen och den är helt tom. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plun Posted January 28, 2006 Share Posted January 28, 2006 Hej Index.dat är enbart en funktion i programmet, du har även en direktknapp för att visa alla temporära filer. Sedan då blixtsnabbt sortera dessa på vad man nu vill. Att det inte syns något i mapparna är klart skumt........... 8) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts