tuppagenten Posted July 22, 2010 Share Posted July 22, 2010 (edited) Jag har precis införskaffat en ny stationär dator från Komplett. Den har W7 Home Premium installerat. När jag köpte den på komplett har de installerat någon form av eget tema (eller om det bara är en bakgrundsbild, jag har inte riktigt fått kläm på det). Att byta bakgrundsbild är inget problem, det är dock när jag stängt av datorn/byter användare och sedan loggar in igen som Kompletts eget, fula tema med företagslogo hoppar upp igen på skrivbordet. Det är inte ett så kallat "rullande tema" där bakgrundsbilderna byts ut efter 30 minuter, det har jag bockat ur. Någon som varit med om något liknande? Och som bonusfråga: Jag fick med en ny mus, en Roccat Kova. Funkar finfint och sitter som en smäck i handen. Dock måste jag dra ur usb-sladden varje gång datorn startar för att den ska fungera. Någon som har en aning om vad som kan vara problemet där. Den har inga drivrutiner och funkar fint varje gång efter det att jag dragit in och ur sladden. Edited July 22, 2010 by tuppagenten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tuppagenten Posted July 22, 2010 Author Share Posted July 22, 2010 Och som en händelse hittade jag en lösning. Det verkar som om de lagt in ett par autostart-features som inte var så smarta. Kul för kreti och pleti att börja leta i registret när de köpt en ny dator. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicklas Posted July 22, 2010 Share Posted July 22, 2010 Tycker du ska påpeka det där för Komplett, sådant är inte acceptabelt. Jag har annars bara goda erfarenheter av Komplett men jag har bara köpt lösa delar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted July 23, 2010 Share Posted July 23, 2010 Vad gäller musen, behöver du troligen ändra någon inställning i BIOS. Se till så att "USB-controllers" och "USB mouse support" är aktiverat om sådana inställningar finns. Kan även finnas andra inställningar som påverkar. Svårt att säga mer exakt utan att veta vad du har för moderkort. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
essob Posted July 23, 2010 Share Posted July 23, 2010 · Hidden by Andreas Stenhall, July 24, 2010 - No reason given Hidden by Andreas Stenhall, July 24, 2010 - No reason given Vad gäller musen, behöver du troligen ändra någon inställning i BIOS. Se till så att "USB-controllers" och "USB mouse support" är aktiverat om sådana inställningar finns. Kan även finnas andra inställningar som påverkar. Svårt att säga mer exakt utan att veta vad du har för moderkort. Förstår inte vad moderkortet har med saken att göra? Hoppas att e-son inte rekommenderar någon fler uppdatering av BIOS! Link to comment
tub Posted July 23, 2010 Share Posted July 23, 2010 (edited) · Hidden by Andreas Stenhall, July 24, 2010 - No reason given Hidden by Andreas Stenhall, July 24, 2010 - No reason given E-son ger ett mycket bra förslag på vad som kan orsaka problemet med tuppagentens mus så jag föreslår att essob slutar kommentera vad som ligger ovanför hans kompetensnivå irriterad tub Edited July 23, 2010 by tub Link to comment
Recommended Posts