Jump to content

Konvertera med Auto Gordian Knot

Venoms
 Share

Recommended Posts

När jag i min W7 x64 kör autoGK och försöker konvertera en film från dvd till avi får jag till svar vid preview att "acm wrapper ::output" inte funkar som det ska med media player clasic. Nu är det naturligtvis inte den som jag ska spela filerna med i slutänden, men här vid konverteringen är det den som används som standard.

Finns det någon wiz därute som kan vara behjälplig med detta, då de vanliga kanalerna "google och doom 9" inte räcker till.

Jag har helt enkelt slut på uppslag...

Edited by Venoms

Problemet ligger i codecs...

Auto Gordian Knot är så pass gammalt program även om det är otroligt bra på det den gör så det är värt att användas, på 32bit system där du inte behöver några speciella extra codecs för att få filmerna till att fungera. Den senaste DivX t.ex är inte kompatibel, och det gör att många nyare filmer inte går bra alls.

Programmet i sig är bra på att krympa film med redan inbränd undertext, som i mitt fall från 7gb till 700mb med bibehållen bildkvalitet fast ljudet blev konstigt.

Hursomhelst, så löste jag problemet med ett annat program som fungerade aldeles utmärkt, fast storleken på färdig fil är tre gånger så stor.

Programmet jag använde är "4Media Dvd to Ps3"

Edited by Venoms