Jump to content

Åtkomstproblem i Windows 7 32-bitar

Oulah

Recommended Posts

Hej!

När jag startade datorn innan idag hade något förändrats. Jag kan inte längre utforska c:\ ("C:\ är inte tillgänglig. Åtkomst nekad."), majoriteten av programmen på c: går inte heller att starta ("Det gick inte att komma åt den angivna enheten, sökvägen eller filen. Du har kanske inte rätt behörighet för att komma åt objektet."). Jag kan inte heller spara filer till c: eller min d:, min andra partition.

Har testat att försöka ominstallera Windows, det går inte. Förmodligen eftersom jag inte har rättigheter att starta program via dvd-läsaren (förmodligen har det att göra med att jag inte har tillstånd till C:\). Av någon anledning kan jag inte heller starta i felsäkert läge, datorn bara startar om. Precis som när jag försöker ominstallera Windows. Jag har fullständig behörighet till min andra partition, men bara särskilda behörigheter till c:\, tyvärr kan jag inte komma åt att se vad det innebär. Jag kan inte heller köra chkdsk eller någon systemåterställning.

Om det hjälper så finns det bara en grupp med någon sorts behörigheter till C:\ (Användare), till d:\ finns det fyra olika.

Hade det hjälpt om jag inkluderat dxdiag eller liknande?

Kan tyvärr inte boota med windows-dvdn eftersom datorn stänger ner efter första steget ("Window-filer kopieras"). Har testat med två olika skivor, 32-bitar och 64-bitar Windows 7 (och ja, de fungerar på en annan dator).

Jag vet inte hur det kommer att fungera, men du kan ju prova att lägga till dom behörighetsgrupper som saknas på C:\.

Högerklicka på C och välj "Egenskaper/Säkerhet"...

Tryck "Redigera/Lägg till..."

Skriv "SYSTEM" och tryck "Kontrollera namn", och OK.

Upprepa samma procedur med "Administratörer" och "Autentiserade användare"

Markera varje grupp i tur och ordning... och se till så rätt behörigheter är ibockade...

Autentiserade användare- Särskilda behörigheter

SYSTEM - Fullständig behörighet

Administratörer - Fullständig behörighet

Användare - Läsa och köra; Visa mappinnehåll; Läsa;

Starta om datorn och kolla om du kommer åt allt.

Edited by e-son