Gå till innehåll

Chrome - Tips & Tillägg


e-son

Recommended Posts

Postad (redigerade)

Speed Tracer

Analysverktyg för webbsidor. Kräver Dev Channel build eller Chromium och startväxeln "--enable-extension-timeline-api"

Speed Tracer is a tool to help you identify and fix performance problems in your web applications. It visualizes metrics that are taken from low level instrumentation points inside of the browser and analyzes them as your application runs.
Redigerad av e-son
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu vet jag inte om detta redan har tagit upp.. Men ett absolut måste (enligt mig :rolleyes: ) är att från alternativ under fliken grunderna kryssa i rutan där under sök för att snabbare hitta sidor man skriver i adressbaren. Sidan laddas nu i bakgrunden medan man skriver i adressen B)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Use HTTPS använder jag för krypterad anslutning skall användas för valda adresser.

Vet inte om det är bättre eller sämre, men jag har kört KB SSL Enforcer ett tag. HTTPS överallt där det är möjligt... och så skapar man undantag (svartlista) där det behövs.

Redigerad av e-son
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En smaksak, vilket man föredrar (lägg till var det skall användas, respektive var det inte skall användas), verkar det som. Skall testa KB SSL Enforcer. Har du haft anledning att undanta någon domän?

Redigerad av JoWa
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har haft det uppe i en annan tråd då det inte funkat på ett tag... Men NUUU!!! :lol:

post-738-0-12341400-1295369893_thumb.png

För att få "Aero-peek" (eller "thumbnail preview") på Chromiums tabbar så skapar man en genväg av Chrome.exe och lägger till följande under "Mål": --enable-aero-peek-tabs

Alltså ska det stå: "C:\Program Files\Chromium\chrome.exe" --enable-aero-peek-tabs

Violá... Aero-Peek!

// Manneman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att få "Aero-peek" (eller "thumbnail preview") på Chromiums tabbar så skapar man en genväg av Chrome.exe och lägger till följande under "Mål": --enable-aero-peek-tabs

Alltså ska det stå: "C:\Program Files\Chromium\chrome.exe" --enable-aero-peek-tabs

Mycket bra tips! Men för att göra det bättre så lägger man till argumentet direkt i startmenyns genväg. På så sätt får man med funktionen om man väljer att fästa i aktivitetsfältet eller startmenyn. Det funkade inte här om jag skapar ny genväg och drar ner den i aktivitetsfältet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...
  • 3 veckor senare...

Bugg i Chrome???

Hade placerat några favoriter i i bokmärkesfältet, när jag sedan tog bort dom så trodde jag att

dom självklart skulle finnas kvar i mina bokmärken, men det gjorde dom inte, uselt!!!

Och fortfarande har jag inte hittat något sätt att få mina bokmärken i vänsterkant och synliga hela tiden

som man kan få i Firefox. Någon som har en lösning på detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bugg i Chrome???

Hade placerat några favoriter i i bokmärkesfältet, när jag sedan tog bort dom så trodde jag att

dom självklart skulle finnas kvar i mina bokmärken, men det gjorde dom inte, uselt!!!

Ingen bugg! Då får "självklart" gå in i bokmärkeshanteraren och flytta dina bokmärken om du vill ha dom kvar på annan plats än i bokmärkesfältet... inte ta bort dom! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 månad senare...
Postad (redigerade)

AdBlock for Chrome and Safari

Klassiska AdBlock utvecklad nästan till oigenkännlighet... i en överraskande positiv mening. Detta är helt enkelt "the shit" för den som vill "snygga till" webben.

Självklart finns det en dagsfärsk svensk språkfil för den som så önskar. ;) Den har dock inte hunnit implementeras i tillägget ännu, utan man får manuellt kopiera in den till _locales-mappen i tillägget. I mitt fall är adressen...

%AppData%\Local\Chrome\User Data\Default\Extensions\gighmmpiobklfepjocnamgkkbiglidom\2.3.30_0\_locales

Redigerad av e-son
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Vet inte vad som skiljer jämfört med Firefox-versionen, eftersom jag inte använder Firefox annat än i testsyfte... har alltså aldrig brytt mig om någon adblocker där. ;)

Bättre än Adblock Plus tycker jag att den är... eller har blivit skulle man kanske säga. Den använder visserligen samma filterlistor, men funktionen att själv kunna blockera valfria ads och annat, är i mitt tycke överlägsen i AdBlock.

Redigerad av e-son
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...