Rebom Posted July 29, 2010 Share Posted July 29, 2010 Hej alla Jag har två skärm som jag vill koppla till min grafikkort, men kan jag använda båda samtidigt till olika saker typ en för msn och facebook och andra arbeta med typ word eller annat? hoppas ni förstår vad jag vill gör :-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted July 29, 2010 Share Posted July 29, 2010 (edited) Ja då... använd DisplaySwitch.exe och välj läge "Utvidga". Sen är det bara att dra över det du vill. Edited July 29, 2010 by e-son Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rebom Posted July 29, 2010 Author Share Posted July 29, 2010 men det går inte och bara dra över!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicklas Posted July 29, 2010 Share Posted July 29, 2010 (edited) Du kan ju välja olika lägen hur skärmarna ska hänga ihop. t.ex om samma bild ska "klonas" på båda, om du ska ha ett utdraget skrivbord mellan båda, osv. Är du säker på att du valt ett lämpligt läge som motsvarar det du är ute efter? Och att skärmarna ligger rätt vänster/höger i förhållande till hur de är placerade i verkligenheten så du inte försöker dra över saker åt fel håll. Edited July 29, 2010 by Nicklas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rebom Posted July 29, 2010 Author Share Posted July 29, 2010 hehe jo nu är den fixat. blev höger och inte vänster =) Tack alla Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
si3rra Posted July 29, 2010 Share Posted July 29, 2010 Menar du att du måste dra fönster åt "fel håll" för att dem ska komma över itll andra skärmen? Kolla inställningarna och byt ut vilken som skall vara "primär". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jesper Holmberg (msft) Posted July 30, 2010 Share Posted July 30, 2010 I vissa Windows-versioner kan du även hålla ner Windows-tangenten och trycka på högerpil/vänsterpil för att flytta fönster mellan skärmar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts