leab Posted July 30, 2010 Share Posted July 30, 2010 Hej. När jag installerade min HP-scanner gick det bra men när jag sedan kör programmet så hittar den inte scannern. Om jag tittar i enhetshanteraren ser jag några ?. Jag bifogar en bild på det. Kan det ha med saken att göra? Det är min 2'a dag med win7 så man lär så länge man lever. Mvh Leif Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted July 30, 2010 Share Posted July 30, 2010 De enheterna är inte installerade Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
leab Posted July 30, 2010 Author Share Posted July 30, 2010 OK. Men då återstår ju problemet varför scannern inte hittas. Mvh Leif Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted July 30, 2010 Share Posted July 30, 2010 Det beror på lite vilken typ av maskin det rör sig om, usb nätverk eller vad det nu är för typ av installation. Vilken modell på scanner är det? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
leab Posted July 31, 2010 Author Share Posted July 31, 2010 Den heter 4470C. Efter mycket om och men så verkar den fungera. Dock fungerar inte scannerknapparna utan man får initiera scanningen själv. Jag ska prova mer och återkommer. /Leif Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted July 31, 2010 Share Posted July 31, 2010 Om du kopplar in scannern i W7, hittar windows 7 den då, även om den hittar någon annan modell? Det kan mycket väl fungera i w7 genom "Windows Faxa och Scanna" men inte genom Hp´s programvara. Om det är något speciellt som du behöver göra t.ex spara som pdf, finns det annan gratis programvara som kan användas i w7. I xp-mode är det bara usb och com, som fungerar tillsammans med w7 inte parallel eller serieportar, och då måste du koppla in scannern varje gång via usb.. om inte scannern stöder usb på fler sätt. Lite OT: Jag har i min router möjlighet att koppla in usb-enheter och på så sätt få tillgång till skrivare/scanner etc via nätverket kanske kan vara en idé. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts