Maurice H Posted July 30, 2010 Share Posted July 30, 2010 Jag får inte funktionen högerklick att fungera i programmenyn. För övrigt fungerar kommandot utmärkt; typ i mappar boch på skrivbordet. Någon som kan tipsa om vad jag kan göra? Michael H Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted July 31, 2010 Share Posted July 31, 2010 Vilken programmeny pratar vi om? Kan det vara Startmenyn du menar? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Japanmannen Posted July 31, 2010 Share Posted July 31, 2010 Jag får inte funktionen högerklick att fungera i programmenyn. Kan det vara så enkelt att "Aktivera snabbbmenyer och dra och släpp" inte är ibockat? I så fall händer inget vid högerklick i det som du ser via Start-knappen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maurice H Posted August 4, 2010 Author Share Posted August 4, 2010 På startmenyn (programmenyn) finns inte "Aktivera snabbmenyer och dra och släpp". Gissar jag rört till det genom programmet "Context Menu Editor" men jag är inte säker. Jag behöver m.a.o. lite mer vägledning. Tack för ert visat intresse Maurice H Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CallmeAl Posted August 6, 2010 Share Posted August 6, 2010 Det enklaste och kanske bästa du kan göra är väl att avinstallera "Context Menu Editor" (vilket dessutom inte är något bra program) och sen återställa datorn ifrån en punkt där den fungerade senast via "Systemåterställning". Detta verkar ju inte vara ett specifikt Win7-problem utan mer relaterat till en programvara som du kanske gjort inställningar i som visar sig på detta sätt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maurice H Posted August 8, 2010 Author Share Posted August 8, 2010 Inser nog att mitt problem inte är relaterat till Win7. Har även funderat på systemåterställning men installationen av programvaran ligger för långt bort. Vi får se - kanske tvingas jag göra en ominstallation av Win7. Tack ändå för synpunkter. Maurice H Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts