Jump to content

Aktivera Windows 7 fungerar inte

leab

Recommended Posts

När jag fick igång xp-läge i förrgår så går det inte att aktivera windows. Om jag kör VGA så har jag en äkta windows men aktiveringen fungerar ej. Serienr är låst av Microsoft står det????

/Leif

Hej!

Hur blir det om Du gör en systemåterställning till datum innan XP-läget?

Tyvärr är det inte det. Eftersom svenska pyttemjuk har stängt idag så kopplas man till en engelsktalande person och det visade sig vara svårare än vad jag trodde.

Den 1'a personen sa att det var fel kod, den 2'a personen sa att aktiveringservrarna låg nere så prova om en timme igen vilket jag gjorde utan resultat.

Man kan ju bli trött av hälften :angry:

/Leif

Edited by leab

Tyvärr är det inte det. Eftersom svenska pyttemjuk har stängt idag så kopplas man till en engelsktalande person och det visade sig vara svårare än vad jag trodde.

Den 1'a personen sa att det var fel kod, den 2'a personen sa att aktiveringservrarna låg nere så prova om en timme igen vilket jag gjorde utan resultat.

Man kan ju bli trött av hälften :angry:

/Leif

Om det inte är panik med aktiveringen kan du vänta tills måndag och prata med svenska microsoft.

Är det panik och tiden går ut innan måndag, kan du köra kommandot slmgr -rearm i kommandotolken så får du 30 nya dagar innan du måste aktivera. Starta kommandotolken som administratör.

Om det inte är panik med aktiveringen kan du vänta tills måndag och prata med svenska microsoft.

Är det panik och tiden går ut innan måndag, kan du köra kommandot slmgr -rearm i kommandotolken så får du 30 nya dagar innan du måste aktivera. Starta kommandotolken som administratör.

Det fungerar inte heller. Mitt konto är det enda som finns och det står administratör. När jag skriver kommandot så måste jag ha högre behörighet.

Det blir att ringa på måndag.

Leif

Det fungerar inte heller. Mitt konto är det enda som finns och det står administratör. När jag skriver kommandot så måste jag ha högre behörighet.

Det blir att ringa på måndag.

Leif

Du måste starta Kommandotolken som administratör. Alltså högerklicka på cmd.exe (eller ikonen i starmenyn) och välj "Kör som Administratör"

Enklast är nog att skriva cmd i startmenyns sökfält, sen högerklicka på cmd.exe som kommer upp i rutan ovanför.

Annars finns en genvägsikon i "Alla program/Tillbehör".

Varken aktiveringsavdelningen eller kundtjänst kan hjälpa mig, det är bara att köpa en ny kod/program som gäller.

Så fallet är löst.

/Leif

Edited by leab

Varken aktiveringsavdelningen eller kundtjänst kan hjälpa mig, det är bara att köpa en ny kod/program som gäller.

Så fallet är löst.

/Leif

Vad sa kundtjänsten?

Osäker här, men om inte Windows har körts på 3 månader, nollställs inte aktiveringen då och det är bara att köra igång den igen den då med en ny aktivering?

Edited by Cynthia

Vad sa kundtjänsten?

Osäker här, men om inte Windows har körts på 3 månader, nollställs inte aktiveringen då och det är bara att köra igång den igen den då med en ny aktivering?

De tyckte att det var konstigt eftersom Windows är äkta men koden är troligen falsk eftersom pyttemjuk spärrat den. De kopplade mig vidare till orderavdelningen. Så nu har jag köpt ett nytt win7-proffesional istället. Det är ju nästan inget som skiljer.

/Leif