Sehnsucht Posted August 5, 2010 Share Posted August 5, 2010 (edited) i morse när jag startade datorn så såg ikonerna och typsnitten större ut. provade att ändra bildskärmsupplösningen,men utan framgång. knapparna och ikonerna,samt texten är liksom uppförstorade. använder en extern skärm,och har den på 1024*768 denna upplösning är rekommenderad,så då litar jag på det. känns som man kör på någon "pensionärsinställning" t ex är aktivitetsfältet högre upp än det brukar. EDIT: nu hittade jag felet.det var en inställning som man kunde välja på 125% när man ändrade tillbaka till 100% så var allt som vanligt. Edited August 5, 2010 by Sehnsucht Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted September 11, 2010 Share Posted September 11, 2010 Troligtvis har du ändrat DPI, vilket gör text och ikoner större. Kolla på http://windows.microsoft.com/sv-SE/windows7/Make-the-text-on-your-screen-larger-or-smaller Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicklas Posted September 11, 2010 Share Posted September 11, 2010 Stenis är du yrvaken idag? Du tycker inte det är lite sent att komma med lösning över en månad efter att han själv redan hittat den? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted September 11, 2010 Share Posted September 11, 2010 Stenis är du yrvaken idag? Du tycker inte det är lite sent att komma med lösning över en månad efter att han själv redan hittat den? Jisses, hahahahaha, lite yr är jag nog allt. Eller snarare för dålig på att läsa hela inlägget. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts