Lasse B Posted August 7, 2010 Share Posted August 7, 2010 (edited) Fråga. Gick in i Enheter / Skrivare, högerklickade på Lasse Dator, gjorde felsökning, kom opp att bla en drivis saknades, tror nu att jag inte har andvändning av den. Men sedan fortsatte felsökningen, kom till en sida enheter skrivare, visa och ändra inställningar. Rubriken var: Vill du att drivrutinerna och realistiska ikoner för enheterna ska hämtas automatiskt. Det som redan var ibockat var: Nej jag väljer själv. Är det det bästa alternativet ?? Sen fanns det några andra förslag, att automatiskt installera, instalera aldrig från update. Men jag har ändå fått några drivrutiner från update fastän det är ibockat jag väljer själv. Skall jag låta det vara som det är, alltså, Nej jag väljer själv. Jag kollar ibland då och då efter uppdateringar. En undran bara. För att få reda på något måste man ju fråga. Lasse B Edited August 9, 2010 by Lasse B Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted August 7, 2010 Share Posted August 7, 2010 Jag låter alltid windows tala om för mig när det finns uppdateringar för hårdvaran, ibland kan det vara bättre med en uppdatering från ms i stället för hos tillverkaren som normalt är det bästa alternativet. Drivrutinen som saknas, är det för någon enhet du har... som inte fungerar som den ska? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasse B Posted August 7, 2010 Author Share Posted August 7, 2010 Allt funkar, det är en med någopt som handlar om infrarött ??? Inget jag andvänder, har aldrig tidigare lagt in den. Ha en bra natt. Lasse B Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasse B Posted August 8, 2010 Author Share Posted August 8, 2010 Jag tror att den drivrutin som saknas är till en liten fjärrkontroll som var med när jag köpte datorn. Har inte äns packat opp den, andvänder den inte heller. Lasse B Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted August 8, 2010 Share Posted August 8, 2010 Inget du behöver installera om du inte tänker använda fjärrkontrollen. Du kan t.o.m. inaktivera enheten i Enhetshanteraren, om du är säker på att du inte kommer att använda den. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasse B Posted August 8, 2010 Author Share Posted August 8, 2010 (edited) Tack, det låter bra. Ha en bra Söndag. Lasse B Edited August 8, 2010 by Lasse B Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted August 8, 2010 Share Posted August 8, 2010 Om du vill skulle jag tro att du kan avaktivera i bios också, om det är en hårdvara på moderkortet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasse B Posted August 8, 2010 Author Share Posted August 8, 2010 (edited) Det låter bra. Tackar för all hjälp, nu är det okej. Allt funkar perfekt, speciellt nöjd är jag med Windows 7 Home Premium. Lasse B Edited August 8, 2010 by Lasse B Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts