Rodent Posted August 9, 2010 Share Posted August 9, 2010 Tjena! Jag har ett ganska irriterande problem med Windows 7. När jag hittar en ny bakgrundsbild så kanske den inte passar in på skärmen utan jag vill ha den "anpassad", "sida vid sida" eller kanske "centrerad". Då går jag in på bildskärmsinställningar via kontrollpanelen och hittar detta. MEN (!) när jag tycker på till exempel "centrera" så händer det ingenting utan bilden är fortfarande kvar som jag inte vill ha den. Har windows 7 på en annan dator, där hade jag samma problem ett tag men helt plötsligt en dag så fungerade det. Väldigt skumt. Har någon haft samma problem? Finns det någon lösning? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OlleBull Posted August 9, 2010 Share Posted August 9, 2010 (edited) Är bilderna betydligt mindre än skämupplösningen, kan kanske problem uppstå, men jag vet inte. Dom bilder jag använder, brukar jag fixa till så dom matchar den upplösning på skärmen jag har. Om det inte bara är att välja en bild och välja, använd som bakgrund. Sitter just nu på en XP Pro burk och har inte min laptop igång med windows 7 Ultimate. Men jag har gjort som i ovan på min laptop med win 7, eftersom en del bilder varit vädigt stora.. Du få väl prova dig fram. Bilderna finns i Windowsmappen och där ska du titta på en mapp som heter Web och där i mappen Wallpaper kan du lägga dina bilder i mappen Windows, mappen heter faktiskt så, men det kanske du redan vet. Det där du nämner, "anpassad"och "centrerad", använder jag mig inte av. Edited August 9, 2010 by OlleBull Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts