e-son Posted August 12, 2010 Share Posted August 12, 2010 (edited) Nu börjar det bli riktigt störigt....! Var och varannan gång man försöker nå någonting på microsoft.com blir man utan någon som helst förklaring utsatt för diskriminering av grövsta sorten, och anledningen är alltid densamma... jag kör Chromium som ordinarie webbläsare. Logga in på Microsoft Connect går inte, beställning av snabbkorrigering går inte, överhuvudtaget allt som kräver någon form av interaktion med microsoft.com verkar fullständigt omöjligt med Chromium. Jag vet inte hur det är med andra webbläsare (orkar inte testa), men hur som helst är detta verkligen uruselt Microsoft. :angry: Edited August 12, 2010 by e-son Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted August 12, 2010 Share Posted August 12, 2010 Vill minnas att det var problem med Opera då jag skulle hämta W7 beta. I många fall är det väl ActiveX-eländet som ställer till det. Det borde skrotas omgående. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted August 12, 2010 Author Share Posted August 12, 2010 (edited) Nu råkar ju jag veta att det är så här, men man kan ju inte låta bli att undra hur det går för en mindre datorvan person som försöker logga in på t.ex MS Connect och varje gång möts av meddelandet att han angivit fel lösenord eller användarnamn...? Vill man tvinga folk att använda IE så får man väl tala om det. Istället vilseleder man med irrelevanta felmeddelanden! Fullständigt oacceptabelt enligt min mening! Edited August 12, 2010 by e-son Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicklas Posted August 12, 2010 Share Posted August 12, 2010 Windows update brukade inte fungera för mig i Firefox, var tvungen att använda IE till det. Men nu i Windows 7 går det ju inte via webbläsaren så då slipper man IE vilket är tacksamt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts