Gå till innehåll

Live Mail - Fel: 550 Too many invalid recipients


Recommended Posts

Får väldigt ofta detta fel då jag ska skicka mejl, trots att jag bara har en mottagare. Väntar jag en stund går mejlet oftast iväg, men det kan ta tid. Det händer till alla mottagaradresser. Så här ser det ut:

Ett okänt fel har uppstått.

Ämne ''

Serverfel: 550

Serversvar: 550 Too many invalid recipients

Server: 'smtp.glocalnet.net'

Windows Live Mail Fel-ID: 0x800CCC69

Protokoll: SMTP

Port: 25

Secure (SSL): Nej

Jag har ringt support på Glocalnet, men det är inte deras bord...

Jag kör Windows 7 Home Premium och version 2009 av Live Mail

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom du får svaret från deras SMTP-server så är det i allra högsta grad ett problem dör GlocalNet! Däremot skulle jag testa en annan mailklient innan, för att utesluta att det skulle bara Live Mail som strular. Exempelvis ThunderBird är en bra klient att testa med för att se om du får samma fel, http://www.mozillamessaging.com/sv-SE/thunderbird/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har nu testat med TRE olika mejl-klienter (Windows Live Mail, ThunderBird och Opera) och alla fungerar ibland, men lika ofta får jag "Too many invalid recipients", men Glocalnets support svarar att dom bara ger support på webmail!? Dom hänvisar till betalsupporten Bredbandssupporten! Vad göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glocalnets support påstår att felet måste ligga i min dator eftersom webmejlen fungerar och föreslår brandväggen. Jag har provat med att stänga av e-postskyddet för utgående mejl och sedan hela e-postskyddet, men inget hjälper. Törs jag stänga av HELA brandväggen en stund för att testa?? Eller finns det något annat att göra? Jag har inte ändrat något i datorns program den senaste tiden och dessa problem startade för ca. en månad sedan.

Jag använder G Data InternetSecurity 2010 och har gällande licens till 2012-01-12. Jag har använt denna brandvägg i flera år utan problem tidigare.

Det senaste jag lade in är Opera som webbläsare och den har jag haft sedan Microsoft släppte webbläsarna fria för ett halvår sedan eller vad det var.

Redigerad av bmalm
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har nu scannat min dator med Anti-Malware (fullständig) utan att finna något och jag har stängt av G Data-brandväggen och aktiverat Windows egen brandvägg och återigen får jag "Too many invalid recipients" allt emellanåt. Mina testmejl är mycket enkla: bara min mejladress och varken ämne eller text.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du skicka mail till din egen adress med programmet du använder???

tex jag går in i outlook skriver min mailadress och skickar det till mig själv.

Kan det vara så att den nya hotmail/live uppdateringen ställer till det för dig???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skickar mina mejl via en extern mejladress som jag har och ibland lägger jag till både ämne o. text, men det gör ingen skillnad. Den externa mejladressen är en webmejl liksom hotmail etc., så då har den väl ingen smtp-server som jag kan sända till?? Kan jag köpa någon mejladress inkl. smtp-server billigt någon stans bara för test? Någon som har något förslag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan jag köpa någon mejladress inkl. smtp-server billigt någon stans bara för test? Någon som har något förslag?

Registrera en gmail-adress eller hotmail/live, eller vad som helst... sen konfar du skrivbordsklienten med det kontot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skaffade ett gmail-konto och testade med ThunderBird: Inga problem! Ringde på nytt till Glocalnets support som hänvisade till Bredbandsexperten, som hjälper dem i såna här ärenden. Bredbandsexperten testade och fann ett "konstigt" fel, så nu är Glocalnets tekniker inkopplade. Fortsättning följer...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 månad senare...

Fallet är nu "löst" genom att jag skickar alla utgående mejl till mail.hover.com i stället för smtp.glocalnet.net, så undviker jag att få dessa fel! Glocalnet lyckades inte hitta felet, men Bredbandsexperten hjälpte mig gå runt det. :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...