Jump to content

IE 8

Flyer

Recommended Posts

är hänvisad till IE då Firefox inte kan göra nerladdningar med Real Player Download-knapparna. har ingen svårighet komma ut på websida med ie8 men så fort jag ska stänga ner sidan kommer det upp "explorer slutade fungerade" och "explorer stängdes av datexekverings.. etc" . när jag sedan stängt ned 2-3 sidor som dyker upp i samband med stängningen går det bra igen att gå ut på nån ny eller samma websida men när jag stänger ner igen så upprepas "proceduren" - vad kan ha hänt? det går bra att surfa med både Firefox och Chrome. Jag har inte vart med iForumet på rätt länge och hittar inte v a r jag ska starta en ny tråd för mitt ämne likaså inte heller var jag ändraar mitt lösenord....

Troligtvis är det ett tillägg till Internet Explorer som strular. Du kan antingen testa att inaktivera dessa en efter en för att se vilken som är boven i dramat genom att gå till Verktyg > Hantera tillägg, eller så kan du inaktivera alla tillägg i ett svep genom att Verktyg > Internetalternativ > Avancerad och väljer "Återställ...".

här hittade jag var jag skulle svara - så nu kan jag till nästa gång. ie8 började alltså fungera efter de rekommendationer om återställanden av ie 8 men istället försvann möjligheterna att ladda ner med Real Player, ingen knapp med RP Download dyker uppoch inte heller går det att högerklicka. Samma fenomen alltså som med Firefox - däremot funkar det i Chrome. Har förbockat i RP att downloadknappen ska visas i alla dessa 3 webläsare.

tack för det - glömde de tilläggen - RP var inte aktiverad - märkligt att det finns både aktiverade och inte aktiverade - men nu är RP det men lik17 dyker inte RP-download upp och ingen högerklickning går heller. datorn är omstartad efter aktiveringen, de web-sidor jag behöver ladda ner från får jag väl helt sonika kopiera och klistra in i Chrome där det funkar (har testat identiska websidor) alltså lika som jag fått göra med Firefox. gör ingen större affär av detta vill bara att det ska fungera. märkligt att RP funkar på min XP-maskin. jag är ju inte ensam om detta problem med Firefox - har läst mycket om detta.

japp jag hade ominstallerat RP - men redan före den så märkte jag att RP-knappen nu finns i Firefox - både före och efter ominstallationen. nu har jag lärt mig så pass att jag inte ska klandra datorn utan att jag själv måste ha gjort nåt som är orsak.nu hr jag alltså 2 webläsare som funkar med RP men det retar mig lite att inte allt fungerar som jag vill och som det ska.

Om dataexekveringsskyddet envisas med att lösa ut så finns ju också möjligheten att undanta IE8 från & bevakas.

En grej som kan få bukt med problem i IE8 är som bekant låta återställa inställningarna i internetalternativ till default/grundinställning.

Ovanstående är något som ofta beskrivs som hjälpbart.

Något som inte diskuteras lika ofta är att helt enkelt ladda ner en ny installationssetup med IE8 och installera om hela rasket. Har hjälpt mig själv några ggr & lämnar gärna detta som ett tips i mängden :)