Gå till innehåll

Köra recovery!?


Alexzi

Recommended Posts

Hejsan! Är ny på detta forum med goda datorkunskaper sen tidigare, men behöver ändå hjälp här ifrån!

Problemet är att jag installerade Windows 7 och hade Vista Home innan dess, nu kan jag inte köra Recovery partitionen!

Har installerat om OS innan och kört recovery filen efteråt för att få tillbaka det äkta OS:et och det har fungerat (på en annan dator), på denna dator vill det absolut inte fungera!!!

Windows.old finns inte då det redan där verkar vara problem enligt microsofts egna guide, och jag har testat att hacka på F11 vid uppstarten men den ignorerar begäran eftersom den bara kör vidare och startar windows!

Jag står inför ett annat dilemma och det är att jag ska lämna in datorn på Infocare för en reperation, och jag vet inte riktigt vad de har för skyldigheter när de upptäcker förfalskning av OS!?

Jag vet att det finns dussintals med liknande trådar men ingen har fått ett rakt svar!

Kan tillägga att recovery partitionen innehåller data på 8 Gb!

Tack på förhand

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har också tänkt på det men frågan är vart man kan få ner ett rent Vista utan att någon kladdat i filerna och i dagens läge så får man nästan alla OS med OEM licenser!

Tack för svaret!=)

Licensen har du väl bak på datorn? Har du någorlunda bra lina, kan jag ladda upp min kopia åt dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 månader senare...

Misstaget med att installera W7 på min vista dator gjorde jag med.

Windows 7 låser hårddisken så att man inte kan "gå tillbaka" till Vista.

Fick hjälp av en polare att "låsa upp" hårddisken för att köra vista igen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan! Är ny på detta forum med goda datorkunskaper sen tidigare, men behöver ändå hjälp här ifrån!

Problemet är att jag installerade Windows 7 och hade Vista Home innan dess, nu kan jag inte köra Recovery partitionen!

Har installerat om OS innan och kört recovery filen efteråt för att få tillbaka det äkta OS:et och det har fungerat (på en annan dator), på denna dator vill det absolut inte fungera!!!

Windows.old finns inte då det redan där verkar vara problem enligt microsofts egna guide, och jag har testat att hacka på F11 vid uppstarten men den ignorerar begäran eftersom den bara kör vidare och startar windows!

Jag står inför ett annat dilemma och det är att jag ska lämna in datorn på Infocare för en reperation, och jag vet inte riktigt vad de har för skyldigheter när de upptäcker förfalskning av OS!?

Jag vet att det finns dussintals med liknande trådar men ingen har fått ett rakt svar!

Kan tillägga att recovery partitionen innehåller data på 8 Gb!

Tack på förhand

Har du kollat ifall möjligheten till Recovery är aktiverat eller inte i BIOS? På min Packard så kan jag inaktivera möjligheten att åberopa F11 vid uppstart och aktivera den ifall jag vill återskapa fabriksinställningarna/grundinstallation.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...