Gå till innehåll

Fast Explorer


e-son

Recommended Posts

Detta är ett program som inte uppdaterats sedan 2008, men fungerar ändå perfekt även på Windows 7. Ett program som gör det enkelt att tillverka sina egna anpassade högerklickmenyer.

Det tar kanske en stund att komma underfund med hur det fungerar, men när det väl är gjort, inser man vilken potential som finns i programmet. Gillar man att ha snabb åtkomst till allt möjligt via högerklicken är det här ett "måste-program".

I mitt exempel nedan har jag skapat en meny som jag kallar för Bildbehandling. En meny som dyker upp vid högerklick på valda bildformat, och som alltså tillåter mig att välja vilket program jag för stunden vill öppna filen i.

post-1936-058056900 1282112184_thumb.png

post-1936-066437900 1282112183_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra tips.

Verkar som min utforskare börjat fatta att jag vill ha Photoshop med som alternativ igen på bildfiler, hade ju problem innan att den inte gjorde det. Annars hade detta ju varit en bra lösning på det problemet. Ska komma ihåg att det finns här för framtiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...